W czym może pomóc "Telefon Serdeczności"?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
W czym może pomóc "Telefon Serdeczności"?
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/dbdavidova

– "Telefon Serdeczności" to odpowiedź na potrzebę rozmowy, komunikacji ze światem, ale też pomocy w sprawach takich jak np. podanie numeru do urzędu czy przychodni – mówi Pani Małgorzata, która na co dzień pracuje w Zespole Dziennych Domów Pomocy Społecznej w Poznaniu.

Posłuchaj

"Telefon Serdeczności" – w odpowiedzi na potrzebę rozmowy (Pamiętamy o seniorach/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

"Telefon Serdeczności", czyli inicjatywa Zespołu Dziennych Domów Pomocy Społecznej w Poznaniu oraz Centrum Inicjatyw Senioralnych, został uruchomiony przed świętami wielkanocnymi. Seniorzy, często zamknięci w swoich domach, dzięki niemu mają okazję, choć na chwilę, odpędzić poczucie samotności i porozmawiać z osobami mającymi wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami starszymi. 

– Przedstawiamy się imieniem i oczekujemy od rozmówcy, że także poda nam swoje imię. Nieraz są to rozmowy pełne obaw, bo ktoś boi się o zdrowie swoje i swoich bliskich, ale są też rozmowy bardzo miłe, np. o książce, którą ktoś niedawno przeczytał lub o tym, że dzieci wspierają, że przynoszą zakupy, że ktoś o nich myśli – opowiada Pani Małgorzata.

Numer "Telefonu Serdeczności" to (+ 61) 691 870 091. Korzystać z niego można od poniedziałku do piątku w godzinach 12.00 - 20.00. Mimo że inicjatywa działa w Poznaniu, dzwonić mogą osoby starsze z całej Polski.

***

Tytuł audycji: Pamiętamy o seniorach
Autorka audycji: Elżbieta Korczyńska
Gość: Pani Małgorzata (Zespół Dziennych Domów Pomocy Społecznej w Poznaniu)
Data emisji: 04.05.2020
Godzina emisji: 12.26 

kr


Polecane