Ślad dinozaura w centrum lotów kosmicznych

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2012 12:10
Przez dekady specjaliści z należącego do NASA Goddard Space Flight Center spoglądali w niebo. Przegapili w ten sposób skarby na ziemi.
Odcisk nodozaura na terenie NASA
Odcisk nodozaura na terenie NASAFoto: Ray Stanford/NASA.
Ślad dinozaura. W NASA
Przez dekady specjaliści z należącego do NASA Goddard Space Flight Center spoglądali w niebo. Przegapili skarby na ziemi.
110 milionów lat przed astronautami po terenie centrum lotów kosmicznych chodziły dinozaury. Jeden z nich, czteronożny nodozaur, zostawił w prehistorycznym błocie odcisk nogi.
Nodozaury były niegroźnymi roślinożercami. Na ogół poruszały się powoli, ale ten z NASA musiał biec dość szybko, bo jego noga nie zdążyła się porządnie zanurzyć w błocie.
NASA nie zdradza dokładnej lokalizacji odcisku. - Agencja uważa odcisk za dane wrażliwe - napisał w oświadczeniu Alan Binstock z NASA.
Odcisk jest wielkości talerza, odkrył go paleontolog amator Ray Stanford. NASA wezwie teraz zawodowców, aby opracowali go naukowo.
Stanford, który ma już na koncie sporo odkryć, między innymi skamieniałości nodozaura w parku University of Maryland, znalazł na terenie NASA także inne, mniejsze ślady, które zapewne należały do trójpalczastych, mięsożernych terapodów.

NASA nie zdradza dokładnej lokalizacji odcisku. - Agencja uważa go za dane wrażliwe - napisał w oświadczeniu Alan Binstock z NASA.

Odcisk jest wielkości talerza, odkrył go paleontolog amator Ray Stanford. - To dość rzadkie znalezisko - mówi. NASA wezwie teraz zawodowców, aby opracowali go naukowo.

(ew/NASA)

Zobacz więcej na temat: NASA

Pradawne gady także chorowały na stawy

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2012 09:50
Nawet potężne, groźne gady morskie sprzed milionów lat padały ofiarą zwykłego zapalenia stawów. Wnioski z badania takiego szkieletu opisano w "Palaeontology".

Wróbel to potomek tyranozaura

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2012 09:00
Młode dinozaury miały czaszki jak ptaki. To kolejny argument za tym, że nie wszystkie dinozaury wyginęły. Część z nich żyje wśród nas pod postacią ptaków.

Żółwie skamieniałe podczas seksu

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2012 21:00
Naukowcy odnaleźli skamielinę żółwi, które znajdowały się w niedwuznacznej sytuacji, kiedy 47 mln lat temu zastała je śmierć. Znalezisko opisano w "Biology Letters".

Studentki odkryły skamieniałości sprzed 245 mln lat

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2012 20:25
W okolicach Gogolina na Opolszczyźnie podczas prac paleontologicznych natrafiono na kości ryb i gadów - informuje Radio Opole.