X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Błędne wyobrażenia na temat drukowania w kolorze

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2013 19:00
W wielu przedsiębiorstwach istnieją błędne przekonania dotyczące wykorzystania kolorowego druku. Większość z nich powstaje z powodu niepewności co do kosztów eksploatacji urządzeń i oczekiwanych korzyści płynących z ich użytkowania.
Lexmark Pro705
Lexmark Pro705

 

Technika codziennie idzie naprzód i obecnie można drukować w kolorze już od 35 gr. za stronę. Istotna jest również odpowiednia edukacja pracowników dotycząca korzyści płynących z kolorowego wydruku. Jakie są główne korzyści z drukowania w kolorze?

Mniej drukowania, większe oszczędności

Na poziomie indywidualnym, drukowanie w kolorze może tak naprawdę zmniejszyć liczbę drukowanych stron. Pracownicy biurowi korzystający z kolorowej drukarki podejmują bardziej świadome decyzje dotyczące tego co należy drukować, ponieważ zdają sobie sprawę z kosztów takiego wydruku. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego przez Lexmarka1, w którym prawie 70% respondentów zadeklarowało, że zwraca baczniejszą uwagę na to co drukują w kolorze, niż gdy wydruk jest czarno-biały.

Możliwość tworzenia profesjonalnych materiałów marketingowych w kolorze na miejscu u siebie oznacza, że firmy mogą drukować dokumenty na żądanie. Eliminuje to konieczność przechowywania dużych ilości materiałów i obniża ryzyko ich marnowania, gdy kopie stają się nieaktualne lub wymagają dopracowania. Druk na żądanie umożliwia również rozłożenie kosztów wydruku, zamiast płacenia za cały nakład z góry.

Lepsze, mądrzejsze decyzje

Przedstawione podejście jest rozsądne i umożliwia przedsiębiorstwom redukcję liczby drukowanych strony, a także wpływać bezpośrednio na zysk firmy. Istnieje jednak wiele innych korzyści wynikających z drukowania materiałów w kolorze.

Jednym z największych wyzwań stojących przed pracownikami jest zarządzanie i korzystanie z dużej ilości informacji, które każdego dnia pojawiają się na ich biurkach. Używanie kolorów do komunikacji wewnętrznej podnosi wydajność pracowników, którzy mogą szybciej analizować skomplikowane dane dzięki ich większej przejrzystości. W przeprowadzonym przez Lexmarka badaniu2, respondenci uznali tą cechę za największą zaletę druku kolorowego. Większa przejrzystość i zrozumiałość dokumentu zmniejsza margines błędu i pozwala łatwiej podejmować decyzje, co z kolei przyczynia się do prowadzenia biznesu w bardziej efektywny sposób.

Bardziej profesjonalne podejście

W przypadku mniejszych firm, posiadających znacznie mniejsze środki na profesjonalne usługi i nie drukujących dokumentów w ilościach uzasadniających outsourcing druku, drukowanie w kolorze pozwala na stworzenie bardziej profesjonalnego wizerunku. To samo dotyczy oddziałów większych przedsiębiorstw, gdzie drukowanie niewielkich ilości dokumentów u siebie może być bardziej opłacalne, niż ich drukowanie w centrali firmy, gdzie koszty dostawy, przechowywania i aktualizacji kopii mogą się okazać dużo wyższe.

Nasze badania wykazały, że wielu pracowników biurowych uważa kolorowe dokumenty za bardziej profesjonalne i wizualnie atrakcyjniejsze, niż czarno-białe wydruki.

Kolor pomaga również przyciągnąć uwagę czytelnika. Badania rynku pokazały, że 60% respondentów ocenia prezentacje i wydruki korzystniej gdy są one kolorowe. Co więcej, czas potrzebny na wyszukanie danych zawartych w kolorowych dokumentach skraca się o 80%.

Co nas powstrzymuje i jak możemy ruszyć naprzód?

Choć wielu pracowników dostrzega korzyści płynące z drukowania dokumentów w kolorze, nadal postrzegają uważają to za możliwość, a nie konieczność. Stosowanie kolorowych urządzeń drukujących w miejscu pracy może mieć znaczący wpływ na drukowanie dokumentów. Pracownicy mający dostęp do tego typu urządzeń zwracają większą uwagę na to co drukują, co z kolei prowadzi do zmniejszenia liczby drukowanych stron.

Istotną rolę pełni w tym wypadku edukacja. Udzielane personelowi porady i wskazówki dotyczące korzystania z urządzeń drukujących w kolorze zachęcają do zwracania większej uwagi na to, które dokumenty warto wydrukować, co zapewnia firmie większą efektywność działań. Poprzez domyślne ustawienie drukowania przy użyciu czarnego tonera, pracownicy będą mogli sami ocenić, czy lepszy będzie wydruk czarno-biały, czy też kolorowy.

Dzięki zniesieniu ograniczeń dostępu do kolorowego druku i zapewnieniu odpowiedniego sprzętu, firmowe dokumenty staną się bardziej profesjonalne i czytelne. Ponadto, przedsiębiorstwa mogą w ten sposób ograniczyć zużycie papieru i drukować w bardziej efektywny sposób, co przyniesie im znaczne oszczędności.

Właściwe zrozumienie korzyści w połączeniu z postępem technologicznym i dobrze prowadzoną polityką zarządzania drukiem powodują, że drukowanie w kolorze nie musi wiązać się z wysokimi nakładami pieniężnymi. W rzeczywistości drukowanie kolorowych dokumentów  może poprawić efektywność i zwiększyć oszczędności w całej firmie.

 


 

1 Lexmark / Ipsos Europejskie badanie 6601 pracowników biurowych z 10 europejskich krajów, sierpień 2009
2 Lexmark, Europejskie badanie 970 pracowników biurowych z 12 europejskich krajów, lipiec 2011



autor: Józef Lis, product manager, Lexmark Polska