Ile Gdańsk zarobi na Euro 2012? Już liczą miliony

PAP
Emilia Iwanicka 19.06.2012
Hiszpańscy kibice w drodze na stadion PGE Arena w Gdańsku
Hiszpańscy kibice w drodze na stadion PGE Arena w Gdańsku, foto: PAP/Adam Warżawa

24 mln euro zyskał już Gdańsk w czasie Euro 2012 na promocji w zagranicznych mediach. Od początku turnieju ukazało się przynajmniej kilkanaście tysięcy materiałów, w których jest mowa o mieście.

Dyrektor biura prezydenta Gdańska ds. promocji miasta Anna Zbierska tłumaczyła, że 24 mln euro to dane szacunkowe dotyczące publikacji, które ukazały się do 15 czerwca. Najwięcej informacji o Gdańsku można było w tym czasie znaleźć w mediach w Hiszpanii. - Bardzo dużo było ich też w mediach niemieckich, mniej z kolei w irlandzkich czy chorwackich - powiedziała Zbierska.

Dane o zagranicznych publikacjach Gdańsk zamówił w Instytucie Monitorowania Mediów. - Przeglądają oni audycje telewizyjne i radiowe, ściągają teksty z prasy i internetu, po czym przysyłają nam te materiały, dołączając informację o tzw. ekwiwalencie medialnym, czyli wyliczenie, ile miasto musiałoby zapłacić, aby wykupić określoną powierzchnię lub czas antenowy - powiedziała Zbierska.

Miasto na promocję przed rozpoczęciem turnieju wydało trzy miliony złotych.

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

PAP, ei

sortuj
liczba komentarzy: 0
    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!