TRÓJKA
LITERATURA
11.45 - "Proza czytana w Trójce" - Janusz Głowacki "Moc truchleje" - od poniedziałku 6 lipca (od poniedziałku do piątku). Przygotowała Barbara Marcinik.
Wyjątkowa powieść, ustylizowana na opowieść stoczniowca, prostego, biednego człowieka, wykorzystanego przez SB, nieświadomego tego, co się dzieje, który w sierpniu 1980 roku zaczyna dojrzewać do wolności. Janusz Głowacki był wtedy w stoczni, nie jechał tam z zamiarem pisania powieści, a gotowa już była w rok później i oczywiście nie mogła była się ukazać. Dostała się do podziemia wydawniczego.
Uważana jest za najlepszy reportaż o wydarzeniach sierpniowych.
Nikt też do tej pory nie oddał języka ówczesnej władzy, socjalistycznej nowomowy, z taką przenikliwością, z jaka uczynił to Głowacki. Efekt - "śmieszno i straszno". Wszystkie u nas książki Głowackiego czytał, na jego życzenie, fenomenalny Piotr Fronczewski. Zgodził się i tym razem.
13.15 - Słuchowisko Jacka Janczarskiego "Kocham pana, panie Sułku" - czytają Marta Lipińska i Krzysztof Kowalewski.
14.30 - "Powieść dla młodzieży" (i nie tylko) - Leonie Swann - "Sprawiedliwość owiec. Filozoficzna powieść kryminalna". Przekład - Jan Kraśko. Czytają: Maria Seweryn, Krzysztof Wakuliński, Rafał Mohr. Powtórka z 2006 roku.
CZWÓRKA
LITERATURA
8.35 - W cyklu "Książka w Czwórce" - "Przygody młodego przyrodnika" sir Davida Attenborough czyta Wojciech Chorąży.
10.45 - Riley Lucinda "7 sióstr" - fragmenty książki czytają Małgorzata Lewińska, Katarzyna Tatarak i Aleksandra Zawadzka.
15.45 - Andrzej Kruszewicz czyta fragmenty swojej książki "Sekretne życie zwierząt".
KONCERT
19.00 - W audycji "Będzie Głośno" retransmisja koncertu P.Unity
P.Unity to warszawski projekt osadzony w funkowej stylistyce. Zainspirowani działalnością artystów spod znaku Parliament/Funkadelic, mniej popowymi dokonaniami Prince’a czy koncertowym dorobkiem D’Angelo i Soultronics, muzycy chcą odczarować obraz funku rozumianego dziś często jako easy-listeningowe brzmienie rodem z dyskotek statków wycieczkowych.
Funk P.Unity to nie cekiny i brokatowe dzwony - to ukłon w stronę psychodelicznego oblicza George’a Clintona i brudnych brzmień Sly & The Family Stone, to bardziej nieuchwytny nastrój niż czysto techniczne określenie gatunkowe. Zespół buduje swoje brzmienie, czerpiąc również z dorobku licznych spadkobierców funkowej stylistyki - od hiphopowych gigantów jak Snoop Dogg czy A Tribe Called Quest, przez neosoulową scenę spod znaku Soulquarians, po beatowych i elektronicznych innowatorów skupionych wokół labelu Brainfeeder.
Nie brakuje też wpływów jazzu, na którym wychowała się spora część grupy. P.Unity mają na swoim koncie szereg niezapomnianych koncertów, owocną współpracę z Michałem Urbaniakiem oraz kilka mniejszych wydawnictw (m.in. EP-ka "Mango").
Koncert P.Unity w radiowej Czwórce związany był z premierą debiutanckiej płyty zespołu - "Pulp" i odbył się 19.10.2018.
POLSKIE RADIO DZIECIOM
LITERATURA
8.45 - Słuchowisko "Ania z Zielonego Wzgórza" - Kolejny odcinek słuchowiska na podstawie książki Lucy Maud Montgomery w adaptacji Emilii Stawskiej. Teatr PR 2002 r.
Wykonawcy: Rysiówna Zofia (Maryla Cuthbert); Romantowska Anna (Ania Shirley); Pieczka Franciszek (Mateusz Cuthbert); Konarowski Mirosław (Gilbert Blythe); Gerson-Dobrowolska Bronisława (Ciotka Józefina Barry); Bielska Olga (Małgorzata Linde).
POLSKIE RADIO CHOPIN
9.00-11.00 - W programie "Duża Czarna" Przemysław Psikuta wraz z zaproszonymi gośćmi - pianistką Ewą Osińską i krytykiem muzycznym Stanisławem Dybowskim - zaprezentują sylwetkę wybitnego dyrygenta Jerzego Semkowa. Wysłuchamy m.in. II Symfonii c-moll op. 29 Aleksandra Skriabina, w wykonaniu London Philharmonic Orchestra pod kierownictwem bohatera dzisiejszej audycji.
12.00-13.00 - Marcin Majchrowski w audycji "Interpretacja niejedno ma imię: Chopin historyczny czy współczesny?" prezentuje Nokturn Es-dur op. 55 w wykonaniu Dang Thai Sona na instrumencie historycznym Erarda i współczesnym oraz Koncert fortepianowy f-moll w interpretacji Witolda Małcużyńskiego i London Symphony Orchestra pod dyr. Waltera Süskinda z 1959 roku.
Zapraszamy do słuchania.