X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl

Uskrzydlony dinozaur miał aż cztery skrzydła

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2014 14:00
Miał też wyjątkowo długie pióra i żył na terenie dzisiejszych Chin. Znalezione szczątki niezwykłego dinozaura naukowcy opisują na portalu tygodnika „Nature”.
Uskrzydlony dinozaur miał aż cztery skrzydła
Foto: sxc.hu

Należał do gatunku Changyuraptor yangi i był jednym z tak zwanych dinozaurów nieptasich. Był drapieżnikiem, miał ponad metr długości i poruszał się najprawdopodobniej lotem ślizgowym.

Miał dwie pary skrzydeł, przednie i tylne, przy łapach. Jego pióra na ogonie mierzyły nawet 30 centymetrów - to rekord wśród dinozaurów nieptasich. Niezwykłe upierzenie pomagało mu precyzyjnie atakować ofiary z powietrza, a także bezpiecznie lądować - uważają odkrywcy z Chin i USA.

(IAR)

Zobacz więcej na temat: biologia NAUKA paleontologia

Naukowcy odkryli Pinokia rex - nowego dinozaura

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2014 00:01
Miał długi prosty pysk i dlatego nadano mu imię od jednej ze znanych postaci z literatury. Odkryty dinozaur, a raczej jego szkielet, zaskoczył naukowców.

Turyści zobaczą prehistoryczną sawannę

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2014 00:02
W Fonelas na południu Hiszpanii otwarto dla zwiedzających stanowisko paleontologiczne sprzed dwóch i pół miliona lat.

Specjalne szczepionki mogą ratować płazy przed wyginięciem

Ostatnia aktualizacja: 09.07.2014 22:22
Takiego zdania są badacze, którzy opisują swój pomysł w tygodniku „Nature”. Płazy są szczególnie zagrożone wyginięciem - bardziej niż gady, ptaki czy ssaki.