X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl

W Chile odkryto nieznanego dinozaura

Ostatnia aktualizacja: 28.04.2015 20:20
Zespół chilijskich paleontologów odkrył szczątki nieznanego dotychczas gatunku dinozaura. Wegetariański kuzyn tyranozaura żył około 145 milionów lat temu w Patagonii.
W Chile odkryto nieznanego dinozaura
Foto: K.Neenan Photography/Wikimedia Commons/CC

Nowy gatunek Chilesaurus diegosuarezi zaskoczył paleontologów, bo łączy w sobie cechy fizyczne kilku innych gatunków. Chilijsko-argentyńscy badacze sklasyfikowali go w grupie teropodów, był więc spokrewniony ze słynnym tyranozaurem, ale w przeciwieństwie do niego był wegetarianinem.

Nowo odkryty gatunek miał małą głowę i smukłą szyję oraz typowe dla roślinożerców płaskie zęby. Jego krótkie, przednie kończyny zakończone były nie ostrymi pazurami, ale dwoma odchylonymi od siebie palcami. Dorosły osobnik miał długość około 3 metrów i wysokość 1 metra 60 cm.

Na pierwsze skamieniałości gada natrafił w 2004 roku siedmioletni chłopiec, Diego, syn naukowców badających skały w Andach. To na jego cześć nowy gatunek nazwano diegosuarezi.

Według naukowców chilezaur to jeden z najdziwniejszych dinozaurów odkrytych w ostatnich czterdziestu latach.

(IAR)

Uskrzydlony dinozaur miał aż cztery skrzydła

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2014 14:00
Miał też wyjątkowo długie pióra i żył na terenie dzisiejszych Chin. Znalezione szczątki niezwykłego dinozaura naukowcy opisują na portalu tygodnika „Nature”.

Naukowcy odkryli szczątki pingwinów-gigantów

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2014 23:40
Były wyższe od ludzi. Żyły na Wyspie Seymour pomiędzy Ameryką Południową i Antarktydą.

To był pierwszy dinozaur, który pływał. Większy niż tyranozaur

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2014 11:49
Miał płaskie stopy w kształcie wioseł i świetnie pływał. Znaleziono go jednak w jednym z najbardziej suchych miejsc na Ziemi - na Saharze.