Znamy ludzi roku według Nature

Ostatnia aktualizacja: 17.12.2015 22:22
Genetyk, psycholog, chemik oraz siedmioro innych badaczy i działaczy zostało wyróżnionych przez naukowy tygodnik „Nature” jako ludzie roku. Lista nie ma pierwszego czy ostatniego miejsca; jest dziesięcioro tych, którzy mieli szczególny wkład w rozwój nauki.
  • Dziesięcioro naukowców wyróżnionych przez Nature - Rafał Motriuk, IAR
Znamy ludzi roku według Nature
Foto: Kevin Gill/Flickr

Chińczyk Junjiu Huang napisał, że modyfikował genetycznie ludzkie zarodki, co rozpoczęło gorącą dyskusję o etyce takich działań.

Alan Stern jest szefem misji sondy New Horizons, która przeleciała obok Plutona. Zhenan Bao stworzyła elektroniczną skórę.

Wymieniani są nie tylko naukowcy - „Nature” wyróżnia inżyniera Alego Akbara Salehiego z Iranu, który negocjował z Zachodem porozumienia atomowe oraz Christianę Figueres, która w ONZ zajmuje się globalnym ociepleniem i miała kluczowy udział w międzynarodowych negocjacjach klimatycznych w Paryżu.

Na uwagę, według „Nature” zasługuje Brian Nosek, który apeluje o weryfikację eksperymentów psychologicznych - jego zdaniem - nie zawsze wiarygodnych.

Listę dopełniają Joan Schmelz, która działała na rzecz molestowanych rzekomo astronautek, David Reich, który badał prastare ludzkie genomy, Michaił Eremets zajmujący się nadprzewodnictwem i Christina Smolke, która stworzyła drożdże produkujące środki przeciwbólowe - opiaty.

(IAR)