X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nauka

Wojskowy samolot doleci w godzinę z Londynu do Sydney

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2011 15:25
Maszyna jest bezzałogowa. Falcon Hypersonic Technology Vehicle 2 pokona dystans z Londynu do Sydney w niecałą godzinę. Jutro lot próbny.
Audio
Wojskowy samolot doleci w godzinę z Londynu do Sydney
Maszyna jest bezzałogowa. Falcon Hypersonic Technology Vehicle 2 pokona olbrzymi dystans z Londynu do Sydney w niecałą godzinę. 
W czasie, kiedy Państwo czytaj a niniejsze zdania, Falcon przeleci 35 km. Aby osiągnąć swoją niebywałą prędkość, będzie musiał znieść temperaturę do 2000 stopni. Stal wówczas już się topi, ale Falcon się nie stopi.
Maszyna już istnieje. Należy do amerykańskiego wojska. Jutro wykona pierwszy lot. W powietrze wyniesie go rakieta z bazy Vandenberg Air Force Base w Kalifornii. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, inżynierowie wyślą Falcona HTV-2 na krawędź przestrzeni kosmicznej, a następnie wypuszczą samolot, który następnie osiągnie prędkość około 20 000 km/h (20 razy szybciej niż dźwięk).
Falcon powstał w 2003 roku. Ma być zabójczym instrumentem (np. bombowcem), który w ciągu godziny będzie mógł podjąć interwencję w dowolnym miejscu świata. Testowano go już w tunelach aerodynamicznych, tam jednak udaje się osiągnąć prędkość do 15 machów (ok. 15 000km/h). Tylko prawdziwy test pokaże, jak szybko poleci maszyna i jaką wysokość przelotową utrzyma.
Falcon jest zbudowany z kompozytów węglowych, które powinny wytrzymać ekstremalne temperatury. Wojsko musi przetestować także system sterowania.
W przeciwieństwie do innych testów, próba nie będzie transmitowana online. Postępy lotu będzie można śledzić na twitterze: @DARPA_News.

W czasie, kiedy Państwo czytają niniejsze zdania, Falcon przeleci 35 km. Aby osiągnąć swoją niebywałą prędkość, będzie musiał znieść temperaturę do 2000 stopni. Stal wówczas już się topi, ale Falcon - nie.

Maszyna już istnieje. Należy do amerykańskiego wojska. Jutro wykona pierwszy lot. W powietrze wyniesie go rakieta z bazy Vandenberg Air Force Base w Kalifornii. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, inżynierowie wyślą Falcona HTV-2 na krawędź przestrzeni kosmicznej, a następnie wypuszczą samolot, który następnie osiągnie prędkość około 20 000 km/h (20 razy szybciej niż dźwięk).

Falcon powstał w 2003 roku. Ma być zabójczym instrumentem (np. bombowcem), który w ciągu godziny będzie mógł podjąć interwencję w dowolnym miejscu świata. Testowano go już w tunelach aerodynamicznych, tam jednak udaje się osiągnąć prędkość do 15 machów (ok. 15 000km/h). Tylko prawdziwy test pokaże, jak szybko poleci maszyna i jaką wysokość przelotową utrzyma.

Falcon jest zbudowany z kompozytów węglowych, które powinny wytrzymać ekstremalne temperatury. Wojsko musi przetestować także system sterowania.

W przeciwieństwie do innych testów, próba nie będzie transmitowana online. Postępy lotu będzie można śledzić na twitterze: @DARPA_News.

(ew/Guardian.co.uk)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak