Skąd wzięły się rytmy taneczne w pieśniach religijnych? Czy to muzyczność ludu nakazywała wyśpiewywać modlitwy w takt polonezów i mazurów? A może ktoś celowo „wstrzyknął” taneczny idiom w religijne treści? Ale kto to zrobił i dlaczego? Projekt Memento Mori Dance Club poszukuje odpowiedzi na te pytania, metodą analiz porównawczych, ale przede wszystkim na drodze własnej twórczości muzycznej. Na program przesłuchania konkursowego złożą się cztery utwory zaduszne i pogrzebowe zaczerpnięte z polskich tradycji śpiewaczych Roztocza, Kurpiów i Radomszczyzny.
Antek Hasso - Agopsowicz – skrzypce, śpiew
Jacek Muża – tuba, saksofon sopranowy, kaval, śpiew
Wolfgang Niklaus – lutnia oud, koboz, śpiew
Serhij Petryczenko – kontrabas, basy, śpiew
Piotr Piszczatowski – fisharmonia, skrzypce, śpiew
Marek Szwajkowski – taraban, bębenek obręczowy, śpiew
Maciej Żurek – skrzypce, śpiew, kierownictwo artystyczne