Studiując melodykę i rytm oberka muzycy doszli do fascynujących wniosków łączących rdzenną muzykę polskiego interioru z obrzędową muzyką zachodniego wybrzeża Afryki i Indii, jak i również z wybranymi kierunkami w muzyce elektronicznej. Ta unikatowa fuzja jest podstawą koncepcji muzycznej zespołu. Rdzenne melodie, w tradycji grane na skrzypcach czy harmonii, są tu odwzorowane na starych syntezatorach, a tradycyjny wiejski “dżaz” został zastąpiony elektronicznym, analogowym zestawem perkusyjnym. Do duetu dołączyła młoda śpiewaczka i tancerka Joanna Sztucka - uczennica legendarnej śpiewaczki z Gałek Rusinowskich Marii Siwiec i tak powstał „Tercet Imperial”. Cała trójka podchodzi z wielkim szacunkiem do tradycji. Melodie, przyśpiewki i rytm zachowują swoją postać, a poprzez autorski, nietradycyjny aparat wykonawczy zyskują współczesny walor i płyną ponad czasem i przestrzenią. Uniwersalizm zaklęty w pozornie hermetycznej tradycji jest dla nich najważniejszy. W programie konkursowym usłyszymy zestaw tradycyjnych melodii kajockich, opoczyńskich i rawskich z przyśpiewkami. Między innymi: mazurek od Stanisława Skiby (Rawskie), oberek od Koperkiewicza (Opoczyńskie), oberki od Marianny Tkaczyk, pieśń oczepinowa z Gałek Rusinowskich, oberek od Marii Siwiec, oberek od Mireckiego z Brogowej (Radomskie).
Jan Emil Młynarski – perkusja elektroniczna
Piotr Zabrodzki – syntezatory
Joanna Sztucka – śpiew