X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Czesław Śpiewa i jego "Debiut" w Historii pewnej płyty

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2011 07:00
W audycji "Historia pewnej płyty" wszystko o pierwszej płycie Czesława Mozila - opowiedział o niej sam artysta.
Audio
  • Czesław Śpiewa "Debiut" w Historii Pewnej Płyty - 3.04.2011

Urodzony na Górnym Śląsku, a wychowany w Danii piosenkarz był odkryciem roku 2008. Znany dotąd nielicznym z koncertów w małych klubach, w których występował ze swoim awangardowo-kabaretowym projektem Tesco Value, za sprawą jednej piosenki stał się  postacią kojarzoną na równi z największymi celebrytami polskiego show bizensu.

Utworem, który nakręcił Czesławowi Mozilowi spiralę popularności była piosenka o szalonym tytule "Maszynka do świerkania". Abstrakcyjny tekst przeboju o aparacie rodem z piekła napisali internauci pod kierunkiem poety Michała Zabłockiego, którego Czesław spotkał na jednym z koncertów Tesco Value w Krakowie. Piosenka dotarła na pierwsze miejsce na Liście Przebojów Programu Trzeciego. "Maszynka" to do dziś największy przebój artysty.

Drugą dobrą duszą projektu Czesław Śpiewa była Ania Brachaczek, którą Mozil poznał na na koncercie Tesco Value w warszawskim klubie Jadłodajnia Filozoficzna. Ona skontaktowała Czesława z wytwórnią Mystic, która w 2007 wychodziła poza świat metalu, wydając Jacka Lachowicza czy Pogodno. Z kolei projektantkę swojej pierwszej płyty, Jasminę Parkitę, Polak z duńskim paszportem poznał dzięki internetowi, profilowi MySpace. - Na swojej drodze spotkałem wielu bardzo czujnych ludzi, wierzących w to, co robię. Czas debiutu to był dziki czas, kiedy spotkałem mnóstwo ludzi - podsumowuje artysta. W 2007 roku przypadł do gustu m.in. metalowemu zespołowi Behemoth, którego muzycy na rok przed "Debiutem" dokładnie przewidzieli skalę sukcesu projektu Czesław Śpiewa.

Wydana w kwietniu 2008 roku płyta, zatytułowaną po prostu "Debiut", pokryła się złotem w ciągu 6 tygodni sprzedaży. Dziś ma status poczwórnej platyny. - Ta płyta nie tylko zmieniła mi życie, ale stała się też częścią polskiej historii muzycznej - uważa Mozil.

Aby dowiedzieć się więcej kliknij w ikonę dźwięku znajdującą się po prawej stronie w ramce "Posłuchaj".

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak