X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Madonna

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2008 14:05
Przeciętna wokalistka, niezbyt utalentowana aktorka, niczym niezachwycająca tancerka. A mimo to na jej koncertach długo nie milkną owacje ryczącej z zachwytu publiki.
Audio

Przeciętna wokalistka, niezbyt utalentowana aktorka, niczym niezachwycająca tancerka. A mimo to na jej koncertach długo nie milkną owacje ryczącej z zachwytu publiki, a każdy z 14 studyjnych krążków rozchodzi się jak świeże bułeczki. Widowiskowe show, niezliczone prowokacje i skandale. Nie można jej odmówić talentu do przyciągania uwagi.

Wokół niej rzadko gasną światła. Dba o to, by być w centrum wydarzeń. Jej życie przypomina niekończące się widowisko. Z trudem zacierają się granice między jej życiem zawodowym a prywatnym. Na językach są zarówno jej miłosne perypetie, wierność kabale, jak i muzyczne współprace. Nie ma muzycznego talentu, ale z pewnością Bóg obdarzył ją żyłką do biznesu. Czegokolwiek się nie dotknie, zamienia się w złoto, platynę albo... diament. Pisze bajki dla dzieci, firmuje i projektuje ubrania, wystarczy, że w polskiej reklamie spyta "Are you my driver?", by na jej konto wpłynęło 5 mln $. Od lat plasuje się w czołówce rankingów "Forbesa" na najbogatszą kobietę show-biznesu. Słowem: boska Madonna.

Jej muzyczna historia rozpoczyna się wraz z powstaniem zespołu The Breakfast Club, gdzie zaczynała na perkusji. Singlowa piosenka "Everybody" dała jej popularność, ale póki co, tylko wśród bywalców dyskotek. Lepiej przyjęła się jej pierwsza płyta z 1983 r. "Madonna" z międzynarodowym przebojem "Holiday".

Publiczność polubiła tę roztańczoną i przebojową konwencję Madonny. Kontrowersyjny występ i wykonanie przeboju ze swojego drugiego albumu "Like A Virgin" na pierwszej gali rozdania nagród MTV Video Music Awards nie tylko pomogły sprzedaży krążka, ale piosenkarka znokautowała resztę kandydatów w wyścigu do pierwszej nagrody gali.

Madonna - "Like A Virgin"

[----- Podzial strony -----]

Ścieżki dźwiękowe do filmów, w których zagrała w 1985 r. "Zwariowałem dla Ciebie" oraz "Rozpaczliwie poszukując Susan", a także wielka trasa koncertowa po USA "The Virgin Tour" systematycznie podnosiły jej pozycję w świecie muzyki. Na planie teledysku "Material Girl" poznała swojego pierwszego męża, aktora Seana Penna, którego poślubiła w dniu swoich 27. urodzin. Związek przetrwał cztery lata, a w tym czasie artystka wydała płyty "True Blue" (1986), soundtrack do filmu "Who's That Girl" (1987), album z remiksami wcześniejszych przebojów "You Can Dance" (1987) oraz kompilację "The Immaculate Collection".

Sukcesy sprzedaży kolejnych albumów nie przeszkodziły Madonnie w podgrzewaniu atmosfery wokół siebie. Mistrzyni prowokacji powróciła do sprawdzonego wcześniej pomysłu na emanowanie erotyką. W trasie "Blond Ambition Tour" bez skrępowania odgrywała sceny masturbacji. Nakręciła teledysk do piosenki "Justify My Love", którego nie chciały emitować stacje telewizyjne. Ale artystka znalazła na to sposób, wydając go na kasecie VHS, która do dziś jest w czołówce najpopularniejszych wideo. Idąc za ciosem, w 1991 r. wydano film dokumentujący dwuznaczne wyczyny piosenkarki ze wspomnianej trasy. Pikanterii "Truth Or Dare" ("In Bed with Madonna" - nazwa wideo poza USA) dodają łóżkowe sceny piosenkarki z tancerzami. Zamieszanie wokół Madonny na pewno nie zaszkodziło w promocji singla "Vogue". Wydanie longplaya "Erotica" z 1992 r. ugruntowało pozycję Madonny jako najlepiej zarabiającej skandalistki.

Madonna – "Vogue"[----- Podzial strony -----]

Po trasie "The Girlie Show Tour" Madonna zeszła z wulgarnego tonu. Wideoklip "I'll Remember" z soundtracku do filmu "With Honors" pozwolił fanom na złapanie oddechu. W 1994 r. Madonna wydała płytę "Bedtime Stories" z przebojem "Take A Bow". Nowe, łagodniejsze oblicze Madonny w konwencji balladowej składanki "Something To Remember" (1995) również podobało się publiczności. Obrazu łagodności dopełniła rola w musicalu "Evita" oraz narodziny córki Madonny i jej trenera Carlosa Leona - Lourdes. Ścieżka dźwiękowa do filmu "Evita" uwolniła artystkę z piętna prowokatorki. Przynajmniej na chwilę.

Madonna - "Don't Cry For Me Argentina!"

Album "Ray Of Light" z 1998 r. oraz pochodzące z niego single "Frozen", "Ray Of Light" oraz "The Power Of Good-Bye" ugruntowały nowy image wyciszonej i refleksyjnej artystki. Płyta uznawana jest za jedną z najlepszych, a nawet najlepszą w dorobku Madonny. Świadczą o tym nie tylko cztery nagrody Grammy, ale duża częstotliwość odtwarzania albumu w stacjach telewizyjnych i radiowych na całym świecie. Podobnie ma się historia z piosenką "Beautiful Stranger" z filmu "Austin Powers: Szpieg, który nie umiera nigdy".

Rok 2000 przyniósł kolejne zmiany w życiu prywatno-zawodowym artystki. Zagrała główną rolę w filmie "The Next Best Thing", do którego nagrała ścieżkę dźwiękową z coverem "American Pie" z repertuaru Dona McLeana. Wydany w tym samym roku album "Music" okazał się być kolejnym strzałem w 10. Pod koniec tego udanego roku ponownie wyszła za mąż, tym razem za ojca swojego syna, brytyjskiego reżysera Guya Ritchiego. W tym składzie para wyreżyserowała teledysk do piosenki "What It Feels Like For A Girl ".

Z pewnością budżet klipu nie był tak wysoki jak teledysku "Die Another Day" do filmu (pod tym samym tytułem) o przygodach Jamesa Bonda z 2002 r. Przy pracach nad klipem wydano 6 mln $ - i tu pobito rekord w całej historii teledysków muzyki rozrywkowej.

Kolejny album "American Life" przeszedł bez większego splendoru dla artystki, głównie ze względu na promujący krążek teledysk, pokazujący tematy wojenne. Chłodne przyjęcie wynikało ze zbiegnięcia się promocji albumu z wybuchem wojny w Iraku w 2003 r. Po chwilowej przerwie swoją popularność artystka odświeżyła incydentalnym pocałunkiem Britney Spears i Christiny Aquilery, z którymi wykonała piosenkę "Hollywood" na gali MTV Video Music Awards. W 2005 r. znów zakrólowała na listach przebojów, w związku z promocją wydawnictwa "Confessions On A Dancefloor" z utworem "Hung Up", zawierającym motyw z "Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)" z repertuaru ABBA. Trasa koncertowa "The Confessions Tour" i wykonywanie utworu "Live To Tell" z Madonną w koronie cierniowej na ogromnym lustrzanym krzyżu powiększyło jej konto o bagatela... 11,8 mln funtów.

Obecnie trwa promocja jej najnowszego dziecka - "Hard Candy". Album z sukcesem promują single "4 Minutes", "Give It 2 Me" oraz "Miles Away".

(ld)


http://www.madonna.com/
http://www.myspace.com/madonna
www.youtube.com/madonna

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak