X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Najdziwniejsze okładki płyt

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2011 14:54
Żelatynowy mózg (do zjedzenia), metalowe pudełko, opakowanie po lekach…W co jeszcze można zapakować muzykę, żeby zwrócić uwagę słuchacza?

/

Znani z nietypowych formatów, w których wydają muzykę, Flaming Lips ogłosili, że następna porcja ich muzyki ukaże się w postaci przenośnej pamięci USB zapakowanej w… jadalną żelatynową czaszkę z mózgiem. Według wyjaśnień lidera amerykańskiej grupy, Wayne’a Coyne’a, „opakowanie” będzie naturalnych rozmiarów, a w środku znajdować się będzie pamięć USB z 3 nowymi utworami. Coyne, którego zespół już wcześniej zapowiedział wydawanie przez cały 2011 rok muzyki w nietypowych formatach, zdradził też, że planuje współpracę z takimi artystami jak James Murphy (LCD Soundsystem), Lee Ranaldo (Sonic Youth) czy… uwaga, Jimmy Page. W zeszłym miesiącu zespół, wolny od zobowiązań wobec wytwórni, wydał utwór "Two Blobs Fucking", który powinien być odtwarzany w 12 oknach youtube’a (albo na 12 iPhone’ach) jednocześnie.

Sprawdźmy, w co jeszcze można zapakować… muzykę.

/

Velvet Underground – Velvet Underground

Okładkowy klasyk. Samo opakowanie może nie szokuje, ale wrażenie robi fakt, że zaprojektował je Andy Warhol. Było to więc małe, powielone w tysiącach egzemplarzy, dzieło sztuki. Napis na okładce zachęca do zdjęcia skórki-naklejki z banana: "powoli obierz i zobacz". Na zdjeciu wersja okładki z 5-płytowego boxu zatytułowanego "Peel Slowly And See".

 

/

Public Image Ltd. – Metal Box

Wydany w 1979 album post-punkowej grupy Public Image Ltd.  opakowany został w "metalowe pudełko" zaprojektowane przez Dennisa Morrisa. Inną opcją obłożenia płyty był… papier ścierny, jednak ze względu na to, że taka okładka niszczyłaby w transporcie wszystkie inne, nie zdecydowano się na to rozwiązanie. Płyta doczekała się wielu hołdów. W metalowe pudełko swoją płytę zapakował m.in. amerykański zespół post-hardcore’owy Big Black.

 

/

Durutti Column The Return of Durutti Column

Pomysł P.I.L., z papierem ściernym, spodobał się innej brytyjskiej kapeli wyrosłej z punk-rocka czyli Durutti Column z Manchesteru. Płyta ukazała się we wzorowanej na warholowskiej "Fabryce" kultowej wytwórni Factory, która wydawała m.in. także Joy Division i New Order. Za projekt graficzny okładek Factory odpowiadał John Saville, dziś artysta kreujący wizerunek Manchesteru.

/

Księżyc – Księżyc

Wydana po raz pierwszy w 1996 roku na kasecie i winylu płyta folkowego składu z Lublina została opakowana w używany w średniowieczu papier czerpany a napisy na okładce wykonano ręcznie. Płyta została wydana w wytwórni Obuh Records i przez pewien czas, do wznowienia na  CD w 2004 roku, była uznawana za wielki rarytas.

/

Spiritualized – Ladies And Gentlemen We Are Floating In Space

Artwork wydanej  w 1997 roku płyty brytyjskiego zespołu space rockowego przypominał opakowania od lekarstw na receptę. Do albumu dołączono fachowe porady dotyczące bezpiecznego użytkowania muzyki Spiritualized.

/

Tristan Perich – 1-Bit Music

Kompozytor Tristan Perich nagrał w latach 2004-2005 pierwszą serię kompozycji, zarejestrowanej w rozdzielczości 1 bita, najniższej możliwej jakości muzyki cyfrowej. Artwork płyty stanowi elektroniczny układ przymocowany do pudełka od płyty CD z wejściem słuchawkowym. I to ten układ "wykonuje" dźwięki w czasie słuchania.

/

Bad Sector & Astro - Idio Blast

Płytę  rosyjskiego projektu ambientowo-elektronicznego z 2005 roku wydano w specjalnym kartonowym trójwymiarowym opakowaniu, które należy samodzielnie złożyć, według dołączonej instrukcji.

/

Asi Mina – Wszystko Mam! Tylko Gdzie?

Słynąca z projektowania oryginalnych artworków wytwórnia mik.musik wydała płytę Asi Bronisławskiej (grającej też w zespole The Complainers). Została ona opakowana w reklamówkę, mniej więcej taką jaką można dostać w drogerii albo Empiku.

/

Gang Of Four – Content

Ekskluzywne wydanie płyty powracającego po latach zespołu z Leeds zostało wydane – jak przystało na post-punkową grupę z tej samej sceny co Public Image – w metalowym boksie. Do płyty dołączono m.in.… próbki krwi muzyków.

(kow)