X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Najlepsze recenzje Beavisa & Butt-heada

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2011 09:00
Kreskówkowi bohaterowie złotej ery MTV zasłynęli wieloma złotymi myślami na temat artystów puszczanych w tej kiedyś muzycznej stacji.

Dla tych, którym nie dane było oglądać tego kultowego serialu (był nadawany w latach 1993 - 1997) przypomnijmy, iż opowiadał on o przygodach dwóch nieprzystosowanych, niezbyt rozgarniętych i niezaspokojonych seksualnie nastolatków, których głównym życiowym dążeniem było definiowanie słowa "cool". Z reguły nie oznaczało to niczego miłego dla otoczenia. Zachowania idoli młodzieży niezainteresowanych rozwojem i karierą niepokoiły rodziców i wywoływały debaty uczonych na temat kondycji moralnej ówczesnych nastolatków, ale socjologom pozostawmy analizę bohaterów słynnego pokolenia X. Tym, na co miliony młodych widzów czekało były muzyczne fragmenty serialu.

W każdym z odcinków wpleciony był klip, który chłopaki komentowali w brawurowy sposób. Nie poparte prawie żadną wiedzą, nawet odnośnie swoich ulubionych wykonawców, ignoranckie recenzje Beavisa i Butt-heada bawiły do łez, przyklejały się do prezentowanych zespołów i wchodziły do obiegowego języka. Po latach w dalszym ciągu są przedmiotem forumowych dyskusji i zestawień z cyklu "the best of".

Jako, iż lata muzycznej inicjacji w naszej redakcji splatają się z czasami,
kiedy postacie powołane do życia przez Mike'a Judge'a ogłosiły zrujnowanie muzyki przez Beatlesów i zawezwały na ratunek gitary metalowej formacji GWAR, postanowiliśmy przygotować nasze Top Ten beavisowo butt-headowych krytyk.

England Sucks!

Jedną z maksym życiowych Beavisa i Butt-heada było przekonanie, że wszyscy Anglicy to słabeusze. Kanapowi krytycy suchej nitki nie zostawiali na muzykach z Wysp. Mocno oberwało się między innymi wschodzącej britpopowej gwieździe Blur. Duet kpił z ich akcentu (-co to za cholerny język? To o tym czymś mówią angielski). Przy okazji klipu do "Parklife" B&B zszargali największą świętość brytyjskiej muzyki: - Pamiętasz tych dupków Beatlesów? Oni zrujnowali muzykę.

These Guys Are Just Lazy

W czasie gdy amerykańscy krytycy ogłosili Pavement następcami Nirvany i nowymi bóstwami na scenie niezależnego rocka, B&B jako jedyni dostrzegli że król jest goły (- Ci goście są tak leniwi, że pewnie srają do wanny; - Jeśli już masz być beznadziejny to postaraj się chociaż skopać tyłek. Jak Jezus Lizard, oni ssą ale przynajmniej się starają).

Nirvana Rulez!

Ekipie ze Seatlle jako jednej z niewielu udało się wywołać totalny enuzjazm u naszych bohaterów i złożyć ich dłonie w diabełka. "Seatlle to miejsce gdzie rzeczy są fajowskie" odpowiadał na pytanie Beavisa o lokalizację stolicy grunge'u Butt-head w recenzji klipu do "Smells like Teen Spirit". Jeszcze większy szacunek w chłopakach wzbudził teledysk do piosenki "Heart Shaped Box".

What is this crap!?

Słowo "śmieć" zdominowało komentarze do teledysku natchnionej Kate Bush. Zniesmaczony duet próbował jakoś osłodzić sobię mękę związaną z jego oglądaniem wizją Kate Bush walczącej z bałwankiem.

This Part Of The Song Sucks But It Gets Cool Later

Znani ze swej miłości do ciężkich brzmień i ostrej jazdy B&B skrytykowali zbyt liryczny wstęp do wielkiego przeboju Metalliki "One". Na szczęście w dalszej części kawałka ekipa Jamesa Hetfielda nadrobiła i wskazówka ostatecznej oceny z pola "sucks!" przesunęła się na "rulez!"

GGGWWWAAAAAAAARRRRRRR!!!

Ulubieńcy Beavisa i Butt-heada. Ten metalowy zespół nawiązujący imagem scenicznym do horrorów klasy C wyznaczył dla chłopaków ideał klipu: - Każdy klip powinien wyglądać jak teledysk GWAR - zawyrokował Butt-head

This Chicks Should Marry GWAR

Diabelski teledysk do popowego przeboju Bananaramy "Venus" podsunął chłopakom iście przebiegły pomysł umówienia muzyków z GWAR z Brytyjkami: - Gdyby się rozmonożyli powstali by z tego najfajniejsi ludzie na świecie - po raz kolejny zabłysnął Butt-head.

...

Najostrzejsza recenzja w historii

All You Have To Do Is To Be In The Video

Beavis i Butt–head zdradzają sens występowania w klipie.

They Better Start Rocking Or I'll Give Them Something To Cry About!

Radiohead to jedni z nielicznych brytyjskich artystów, którym Beavis i Butt-head nie przekleili etykietki wussies (słabeuszy), wszystko dzięki mocnej partii refrenu (- gdyby nie było tej części piosenki, która ssie, ta dobra nie wydawałaby się taka dobra). Butt-headowe wezwanie do rockowego uderzenia pozostaje dalej aktualne dla wielu fanów Radiohead.