Rameau najlepszy na starym klawesynie Trevora Pinnocka

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2014 18:00
12 września minęła 250. rocznica śmierci Jeana-Philippe’a Rameau. Z tej okazji Płytowy Trybunał Dwójki wybrał najciekawsze nagranie Suity a-moll ze zbioru "Nouvelles Suites de Pièces de Clavecin".
Audio
  • Rameau najlepszy na starym klawesynie Trevora Pinnocka (Kto słucha nie błądzi/Dwójka)
Dorota Kozińska i Kacper Miklaszewski - członkowie Płytowego Trybunału Dwójki
Dorota Kozińska i Kacper Miklaszewski - członkowie Płytowego Trybunału DwójkiFoto: Grzegorz Śledź / PR2

W ławach jurorskich zasiedli: Lilianna Stawarz (nasza znakomita klawesynistka), Dorota Kozińska i Kacper Miklaszewski. Oto zwycięskie nagranie:

Trevor Pinnock – klawesyn (Jean Goermans, Paryż 1764 – przeróbka Pascala Taskina, Paryż 1783/84; instrument pochodzi z The Russell Collection of Early Keybord Instruments, zbioru Uniwerystetu w Edynburgu) (Preston Hall, Pathead, Szkocja, lipiec 2004; CD Avie Records 2005)

Lilianna
Lilianna Stawarz i prowadzący audycję Jacek Hawryluk

Słuchaliśmy też nastąpujących płyt:

Olivier Baumont – klawesyn (Hemsch 1761) (Paryż 1989; Adda Musidisc 1990/1997/ reedycja 3 CD „RameauIntégrale de l'oeuvre pour clavecin” Loreley Production 2014)

Blandine Rannou – klawesyn (szkoła Hemscha) (Dijon 2000; 4 CD “Rameau – Pieces de clavecin, seul et en concerts” Zig-Zague Territoires 2001)

Marcelle Meyer – fortepian (Paryż 1953, LP EMI Music France 1954; 17 CD “Marcelle Meyer – Ses enregistrements 1925-57”, EMI Classics 2007)

Alexandre Tharaud – fortepian (Francja 2001, Harmonia Mundi 2001)

Viviane Chassot – akordeon (Niemcy 2011; CD Genuin 2011)

 

Program "Kto słucha, nie błądzi" poprowadził Jacek Hawryluk.

 

Najbliższe audycje z cyklu:

 

Sobota 11.10.14, godz. 17.00

Johannes Brahms – II Koncert fortepianowy B-dur op. 83

Sędziowie: Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski, Karol Radziwonowicz

 

Sobota 25.10.14, godz. 17.00.

Antonin Dworzak – IX Symfonia e-moll op. 95  „Z Nowego Świata”

Sędziowie: Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski, Wojciech Michniewski

 

Zapraszamy!

mm

Czytaj także

Andreas Staier: dawne fortepiany mają osobowość - trzeba z nimi pertraktować

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2014 14:00
- XIX-wieczne instrumenty bardzo się od siebie różniły, nawet jeśli były stworzone przez tego samego konstruktora. Niektóre wymagały siły, inne delikatności. Nie miały nic wspólnego ze współczesną masową produkcją - powiedział wybitny pianista w audycji poświęconej dawnym fortepianom.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Marcin Bornus-Szczyciński: Christopher Hogwood był mistrzem delikatności

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2014 13:00
- Był znakomitym klawesynistą, organistą i dyrygentem. Ale jego największą pasją pod koniec życia stał się klawikord. Instrument, o którym żartuje się, że nikt go nie słyszał. Doskonały symbol właściwych Hogwoodowi wyrafinowania, delikatności oraz introwertyczności - uważa gość audycji "Dawno niedawno".
rozwiń zwiń