X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Fenomen Banksy’ego, czyli komercjalizacja nonkonformizmu

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2019 17:00
- Trudno rozsądzić, co w legendzie Baksy’ego jest mitem, a co rzeczywistością, bo rozwija się ona efektem kuli śniegowej. Można jednak śmiało powiedzieć, że przekraczając to, co jest prawdą,  napędza jego rynkową atrakcyjność - mówiła w Dwójce krytyk sztuki Monika Małkowska.
Audio
  • Banksy i komercjalizacja sztuki ulicznej (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjneFoto: Pixabay/domena publiczna

Banksy doskonale funkcjonuje w obiegu komercyjnym i jest jednym z najlepiej sprzedających się artystów współczesnych. W audycji zastanawialiśmy się nad tym, czy artysta jest wciąż nonkonformistą i twórcą alternatywnym.

- Działania kontestatorskie przejawiał od samego początku swej aktywności artystycznej, ale nie mamy pewności, czy jest to jedna osoba, czy też jakiś zespół. Na pewno jednak jest to twórca przekorny, który chciał działać przeciwko rynkowi, a został przezeń wessany - powiedziała Monika Małkowska.

Czy Banksy ukrywa swoją tożsamość w obronie prywatności, czy raczej jest to element budowania atrakcyjnego wizerunku? - Na pewno to drugie, choć Baksy rezerwuje sobie możliwość działań nielegalnych, a anonimowość bardzo w tym pomaga. Jestem jednak przekonany, że w tej chwili głównym motorem jego działań jest monetyzacja tajemniczości – stwierdził Marcin Rutkiewicz badający zjawisko street art.

Jaka jest wiarygodność skomercjalizowanego buntu Banksu’ego? Jaki jest obecny jego status? Czy i kiedy wyczerpie się obecna aura artysty? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Michał Szułdrzyński

Gość: Monika Małkowska (krytyk sztuki) i Marcin Rutkiewicz (autor książek o sztuce ulicznej)

Data emisji: 24.01.2019

Godzina emisji: 17.30

mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak