X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Oresteja" Agaty Zubel. Premiera radiowa

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2017 15:36
Nowa, koncertowa wersja dramatopery Agaty Zubel "Oresteja" według Ajschylosa zabrzmi w poniedziałkowym "Nokturnie".
Agata Zubel
Agata ZubelFoto: Łukasz Rajchert

Chór Polskiego radia1200.jpg
Chór Polskiego Radia nagrał "Oresteję" Agaty Zubel

"Oresteja" to połączenie dwóch gatunków - dramatu i opery. Podstawą jest trylogia Ajschylosa mówiąca o tragicznej klątwie, jaka dotknęła ród Pelopidów. W jej wyniku zbrodnia za zbrodnią spadają na kolejne pokolenia: "Tu śmierć - tam śmierć, płaci krwią, kto zabił". Centralnymi wydarzeniami tragedii są mord Klitajmestry na Agamemnonie i zemsta Orestesa.

Agata Zubel stawia za Ajschylosem fundamentalne pytania - o prawa moralne do zbrodni i zemsty, o karę i sprawiedliwość, o to, czym jest łańcuch zła - pozostawiając je jednak bez odpowiedzi. Dramatyczne wybory Klitajmestry (Akt I) i Orestesa (Akt II) rozgrywają się, symbolicznie, poza czasem. Są osadzone w antycznej historii, a jednocześnie - paląco współczesne, komentowane przez inne postaci i chór, który pełni tu różne rol: od antycznego chóru komentującego, przez opłakujący chór ofiarnic, szalejących furii, po gwar tłumu i medium tworzące jako "szum informacyjny". Partytura zawiera partie muzyczne i elektronikę. Partie aktorskie Klitajmestry i Orestesa, traktowane ad libitum, w nagraniu studyjnym wykonywane są przez jedną aktorkę - Danutę Stenkę.

Agata Zubel "Oresteja" – dramatopera na solistów, aktorów, chór, trzech perkusistów i elektronikę
nagranie: 23-27 stycznia 2017

produkcja: Polskie Radio i Fundacja Rozwoju Sztuki "Sonoris"

wykonawcy:
Danuta Stenka - Klitajmestra/Orestes (aktorka)
Michał Sławecki - Apollo (kontratenor)
Tomasz Piluchowski - Atena (tenor)
Anna Zawisza - Kassandra (sopran)
Tamara Kurkiewicz, Leszek Lorent, Krzysztof Niezgoda - instrumenty perkusyjne

Chór Polskiego Radia
Szymon Wyrzykowski - dyrygent

Ewa Guziołek-Tubelewicz - reżyseria nagrania

Libretto: Maja Kleczewska (według Ajschylosa w tłumaczeniu Macieja Słomczyńskiego)

***
Na "Nokturn" w poniedziałek (3.04) w godz. 23.05-1.00 zaprasza Joanna Grotkowska.

jp/jsz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Muzyczne kolizje. Przygody Agaty Zubel w teatrze

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2016 10:50
Śpiewaczka i kompozytorka opowiadała w "Poranku Dwójki" o swoim koncercie na Festiwalu 3x3 w Teatrze Studio w Warszawie. 25 listopada wystąpi tam z zespołem Arte Dei Suonatori.
rozwiń zwiń