Kultura

Wenus z Milo potrzebowała więcej miejsca

Ostatnia aktualizacja: 09.07.2010 17:02
Wenus z Milo ma od dziś do swojej niemal wyłącznej dyspozycji całą dużą salę Luwru. W słynnym paryskim muzeum zostały otwarte dla zwiedzających sale poświęcone sztuce starożytnej Grecji.

Słynna rzeźba została przeniesiona do nowo urządzonej, dużej sali Luwru, gdzie będzie odtąd niemal zupełnie sama. Dyrekcja paryskiego muzeum chciała, by arcydzieło mogło być łatwiej podziwiane przez zwiedzających. Zorganizowanie sprawnego przepływu turystów i miłośników sztuki przed rzeźbą nie jest łatwą rzeczą, albowiem rocznie pragnie się jej przyjrzeć 6 milionów osób.Również sąsiednie sale zawierające dzieła sztuki starożytnej Grecji zostały urządzone w taki sposób, by ułatwić dotarcie do Wenus.


Słynna rzeźba została odkryta w roku 1820 i już rok później stała się własnością państwa francuskiego. By arcydzieło było dobrze wyeksponowane, urządzono specjalnie dużą salę Luwru o powierzchni 200 metrów kwadratowych. Wenus spędziła w tym miejscu prawie sto lat. Potem przeniesiono ją do pomieszczenia trzy razy mniejszego. Najnowsza "przeprowadzka" rzeźby jest w rzeczywistości powrotem do tej pierwszej dużej sali.

www.narodoweczytanie.polskieradio.pl
Cichociemni
Czytaj także

W gościnie u Arnolfinich

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2010 12:53
W 1434 roku Jan van Eyck namalował obraz zatytułowany "Małżeństwo Arnolfinich". Kto jest na tym obrazie i co dokładnie przedstawia dziś nie wiadomo.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Dziewczyna Rembrandta

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2010 11:30
Mamy w Polsce trzy "Rembrandty" prawdziwe, potwierdzone. "Pejzaż z miłosiernym Samarytaninem", przechowywany jest w Muzeum Czartoryskich w Krakowie, a dwa pozostałe "Uczony przy pulpicie" (inny tytuł: Ojciec żydowskiej narzeczonej) z 1641 r. i "Dziewczyna w kapeluszu" z 1641 r. (inny tytuł: Żydowska narzeczona lub Dziewczyna w iluzjonistycznej ramie") na Zamku Królewskim w Warszawie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Brudna dziewczyna

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2010 11:12
"Olimpia" Maneta to obraz, który wywołał jeden z największych skandali wieku XIX. Akt, który dzisiaj może wydawać się zupełnie niewinny, zbulwersował francuską opinię publiczną i krytykę artystyczną. Dlaczego? Kogo przedstawia? Czy efekt zgodny był z intencjami artysty? Na te i podobne pytania w kolejnej audycji Michała Montowskiego "Jest taki obraz" odpowiadała Grażyna Bastek.
rozwiń zwiń