Polskie Radio
Section05
konsument

Eksperci: z gospodarczego dołka zaczniemy powoli wychodzić

Dziś głównym problemem jest spadek popytu, również zagranicznego. Jednak nie widać oznak wzrostu bezrobocia czy znaczących upadłości przedsiębiorstw - mówili goście audycji "Rządy Pieniądza": Marcin Klucznik, analityk Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) i Łukasz Kozłowski, główny ekonomista Federacji Przedsiębiorców Polskich.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA inflacja pkb eksport konsument produkcja przemysłowa NBP

Nie daj się oszukać. Na co konsument powinien zwracać uwagę?

Coraz częściej firmy walczą o klientów, stosując nieuczciwe praktyki, takie jak publikowanie w internecie fałszywych opinii na temat swoich produktów. W "Czterech porach roku" z okazji Światowego Dnia Konsumenta omawialiśmy nasze prawa oraz informowaliśmy o tym, gdzie możemy zgłaszać naruszenia i jakie kary grożą firmom, które łamią przepisy dotyczące ochrony konsumentów.
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek UOKiK konsument sprzedaż zakupy online

Eksperci: optymizm konsumentów powoli rośnie, choć poziom konsumpcji widocznie spada

Choć sytuacja jest trudna, to jednak bardziej stabilna i przewidywalna niż jeszcze kilka miesięcy temu. Dlatego rośnie optymizm konsumentów, mimo że ich siła nabywcza spada. Kupujemy mniej, ale to jest przewidywana cena zbijania wysokiej inflacji - mówili goście audycji "Rządy Pieniądza": dr Łukasz Kozłowski, główny ekonomista Federacji Przedsiębiorców Polskich i Piotr Palutkiewicz, wiceprezes Warsaw Enterprise Institiute.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA finanse publiczne inflacja konsument pkb

"Cudowne" garnki, kołdry, sprzęt AGD. Nieuczciwe pokazy a dyrektywa Omnibus

Wraz z początkiem nowego roku weszła w życie unijna dyrektywa Omnibus, mająca na celu większą ochronę konsumentów. W "Czterech porach roku" pochyliliśmy się nad problemem nieuczciwych praktyk sprzedaży "cudownych" garnków czy kołder podczas pokazów, wycieczek, a nawet tzw. nieumówionych wizyt w domach seniorów, którzy najczęściej padają ofiarą naciągaczy.
Zobacz więcej na temat:  Daniel Wydrych klient prawa klienta prawa konsumenta konsument społeczeństwo UOKiK