X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jelonek: wyrwałem Stanisława Moniuszkę z opery i wrzuciłem go w pogo

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2019 10:50
15 listopada ukazał się najnowszy album Jelonka. - W dziewięćdziesięciu procentach "Classical Massacre" jest płytą instrumentalną. Ale pozostałe dziesięć procent należy do samego Piotra Fronczewskiego - opowiada muzyk. 
Audio
Jelonek
JelonekFoto: Bartek Koziczyński/Czwórka

Czytaj także
Ania rusowicz 1200.jpg
Ania Rusowicz z płytą "Przebudzenie": jestem niczym kapłanka

Pan Kleks powiedział, że to najlepszy metal, jaki słyszał

Płytę promuje "Aria Skołuby" Stanisława Moniuszki, w której gościnnie wystąpił Piotr Fronczewski. - Chciałem polskiego kompozytora wyrwać z opery, a pan Piotr wydał mi się idealnym sprzymierzeńcem - śmieje się artysta. - Zdobyłem do niego numer, zadzwoniłem i zostawiłem wiadomość na sekretarce. Najwyraźniej koncepcja, by twórcę "Halki" połączyć z pogo spodobała mu się i po kilku roboczych spotkaniach, spotkaliśmy się w studiu - opowiada.

"Straszny dwór" jeszcze bardziej straszy

Jelonek przyznaje, że "Aria Skołuby" z opery "Straszny dwór" w ich interpretacji jest chuligańska i z przymrużeniem oka. - Tekst napisany jest starym językiem i niektóre słowa musieliśmy zastąpić. Podobnie było z konstrukcją zdań - wspomina. - Chciałem też tchnąć w ten utwór trochę mroku z horroru. Głos Piotra Fronczewskiego pasował do tego najlepiej - dodaje.

Michał Jelonek to muzyk i kompozytor, który specjalizuje się w grze na skrzypcach. Oprócz kariery solowej współpracuje również z wieloma zespołami takimi jak Closterkeller, Chemia, Hunter, Wilki czy Orkiestra Dni Naszych. Można go także usłyszeć w utworach między innymi Maryli Rodowicz, Kory, Tomasza Lipińskiego czy Kamila Bednarka.   

Którzy kompozytorzy zainspirowali Jelonka do stworzenia "Classical Massacre"? Gdzie będzie można posłuchać nowych utworów? O tym m.in. rozmawialiśmy w audycji. Zapraszamy także do wysłuchania drugiej godziny "Rock Bloku" >>>

***

Tytuł audycji: Rock Blok

Prowadzi: Bartek Koziczyński

Gość: Michał Jelonek (muzyka)

Data emisji: 29.11.2019

Godzina emisji: 22.01

kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Lesław o "Alfa Centauri": chciałem nagrać płytę idealną

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2019 22:01
"Alfa Centauri" to nadchodzący wielkimi krokami krążek Komet. - Nagrania zajęły nam dwa miesiące, ale w fazie konceptualnej prace trwały być może nawet pięć lat. Chciałem nagrać płytę, która byłaby pikiem moich możliwości – mówił Lesław.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jeremi Sikorski: zatęskniłem za żywym brzmieniem

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2019 22:01
Już jako czternastolatek zaczął pisać własne teksty. Zaczynał na deskach Teatru Muzycznego Roma, będąc jednym z najmłodszych adeptów Ambrożego Kleksa.
rozwiń zwiń