Kia Cee'd - samochód, który płynie po drodze

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2014 15:46
Gdy przygotowywałem się do tego testu, obawiałem się, że nowa Kia Cee’d będzie nawiązywała do swojego poprzednika pierwszej generacji. Znamy to auto jako policyjny radiowóz z plastikowym wnętrzem, z nudną stylistyką i brzydkim nadwoziem. Ale II generacja Cee'd zrywa z tym stereotypem. Jest zupełnie odmieniona.
Audio
  • Kia Cee'd - test samochodu, część 1. (Czwórka/Czwarty wymiar)
  • Kia Cee'd - test samochodu, część 2. (Czwórka/Czwarty wymiar)
  • Kia Cee'd - test samochodu, część 3. (Czwórka/Czwarty wymiar)
Kia Ceed
Kia Ceed Foto: Kuba Marcinowicz/PR

Jeśli chodzi o nadwozie, to auto jest dłuższe od poprzednika, ale węższe i niższe, co sprawia, że wygląda zgrabniej agresywniej i dynamiczniej.  A to dopiero początek zmian. Patrząc na auto z boku widzimy, że zostało narysowane na bazie łezki. ma wąski przód, przechodzący w ładną zaokrągloną pupę. Podkreśla to i nadaje charakteru srebrne obramowanie okien i małe trójkątne szyby zaraz przy słupku A. Co ciekawe, gdy zaczynamy zagłębiać się w szczegóły., auto tylko zyskuje.

Zaczynamy od wersji S, potem M, L i XL. Nasza "testówka" to wersja L. Ale absolutnie proszę tego nie łączyć z rozmiarami samochodu - ten pozostaje bez zmian. Patrząc na auto z przodu, widzimy rozchyloną paszczę Manty, czyli płaszczki, duży wlot powietrza i wysoko zachodzące, ładne światła. Charakteru dodaje oświetlenie do jazdy dziennej w technologii LED, wkomponowane w reflektory, dostępne już od wersji M. Do tego w oczy rzuca się czarny pas, ciągnący się przez cały zderzak pod przednim grillem. Niestety, zauważalny jest tylko wówczas, gdy wybierzemy jasny kolor nadwozia.

Czytaj więcej: testy samochodów w Czwórce <<<

Kia
Kia Ceed, wnętrze/fot. Kuba Marcinowicz/PR

 

Bagażnik ma 380 l pojemności, a po złożeniu tylnych siedzeń - 1380 l. Na pochwałę zasługuje wykończenie komory bagażowej: materiały są miłe w dotyku, a bagażnik jest bardzo ustawny.

Tym, co w naszej testowanej wersji kompletnie nie pasuje, przynajmniej według mnie, są paskudne, plastikowe kołpaki. Skoro mamy tu prawie najbogatszą wersję, to co one tu robią? Okazuje się, że te właściwe, atrakcyjne, są dostępne za dopłatą ok. 1500 zł, a w standardzie mamy je tylko w najbogatszej wersji, czyli XL. Szkoda. Poza tym auto prezentuje się naprawdę świetnie. Zdecydowanie lepiej niż swój poprzednik, który był po prostu brzydki. Ta generacja pokazuje, że projektanci koncernu Kia doskonale wiedzą, co podoba się w Europie i wiedzą, jak podbijać ten rynek. Trzeba im przyznać, że robią to dobrze.

Kuba
Kuba Marcinowicz/fot. B.Bajerski

Zobacz cały test samochodu Kia Cee'd.pdf

Byłem zaskoczony, gdy wsiadłem do Cee’da po raz pierwszy. Mamy tu jasne, beżowe wykończenie wnętrza, połączone z plastikiem w kolorze piano, czyli czarny na wysoki połysk. Wygląda to rewelacyjnie! Nie jest tandetne i przeładowane, a po prostu eleganckie. Głęboko zachodząca deska rozdzielcza sprawia, że czujemy się, jakby to było zdecydowanie większe auto, a nie segment C, czyli kompaktowy samochód rodzinny rodzinne.

Na więcej testów zapraszamy w każdą środę do audycji "Czwarty wymiar" już po godz. 16.00.

(kd/kuba marcinowicz)

Czytaj także

Czwórka testuje samochody - pora na Opla Adama

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2014 16:00
Opel to marka produkująca samochody które nie zaskakują nas wyjątkową stylistyką. Są ładne, ale nie prześliczne. Aż tu nagle na naszym parkingu pojawił się Opel Adam. To perełka nie tylko wśród opli.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Audi A3 Limousine - niemiecka siła i elegancja

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2014 15:58
Audi A3 w normalnej wersji hatchback nikogo nie zaskoczy, ale nasza testowana wersja to auto typu sedan. Zapraszamy na jazdę testową.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czwórka testuje samochody - tym razem hyundai i10

Ostatnia aktualizacja: 28.05.2014 16:01
Gdy po raz pierwszy na naszym radiowym parkingu pojawiło się najmniejsze dziecko Hyundaia, czyli i10, nie spodziewałem się żadnego objawienia i fajerwerków. Co się okazało? Zapraszamy na jazdę testową w Czwórce!
rozwiń zwiń