X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czwórka testuje samochody - pora na Opla Adama

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2014 16:00
Opel to marka produkująca samochody które nie zaskakują nas wyjątkową stylistyką. Są ładne, ale nie prześliczne. Aż tu nagle na naszym parkingu pojawił się Opel Adam. To perełka nie tylko wśród opli.
Audio
  • Opel Adam - test samochodu, część 1 (Czwórka/Czwarty Wymiar)
  • Opel Adam - test samochodu, część 2 (Czwórka/Czwarty Wymiar)
  • Opel Adam - test samochodu, część 3 (Czwórka/Czwarty Wymiar)
Opel Adam
Opel AdamFoto: Jakub Marcinowicz/PR

Patrząc na duży parking załadowany samochodami, po krótkiej chwili znajdziemy tam wyróżniającego się Opla Adama. Nazwa Adam nawiązuje do imienia założyciela marki, który w 1862 roku, w rodzinnej miejscowości koło Frankfurtu, otworzył fabrykę maszyn do szycia, od 1866 produkującą również rowery, na których jego synowie odnosili liczne sukcesy w sporcie. I to właśnie ta fabryka dała początek znanej firmie motoryzacyjnej Opel.
Opel Adam to malutkie miejskie auto, które ma prawie półtora metra wysokości, jego długość to nieco ponad 3,5 metra, ale rozstaw osi zapowiada, że Adam potrafi poszaleć na drodze. Każdy Adam wyróżnia się spośród innych samochodów, ale co ciekawe możemy go tak dopasować do siebie i swoich upodobań, że w rodzinie Adamów nasz będzie inny niż wszystkie.
Nasza testówka to wersja SLAM czyli lekko usportowiona. Do wyboru mamy jeszcze JAM i GLAM, wychodzi z tego łatwa do zapamiętania rymowanka JAM, GLAM, SLAM. Przy zakupie zaczynamy od wyboru pakietu stylizacyjnego, tu jest aż 10 propozycji.
Pod maską mamy kilka silników do wyboru, nasza wersja testowa wyposażona jest w silnik benzynowy 1.4l o mocy 100KM, do wyboru mamy jeszcze 1.2 o mocy 70KM, 1.4 o mocy 87KM.
We wnętrzu centralnie na desce umieszczono ekran dotykowy, na którym znajdziemy obsługę radia, telefonu, aplikacji, które możemy ściągnąć. Na pochwałę zasługują też nawiewy i ich wykończenie, to nawiązanie do świateł tylnych i przednich. Zegary są typowo oplowskie, wyraźne i czytelne, ale i eleganckie. Zarówno wskazówka prędkościomierza, jak i obrotomierza ma na końcu zainstalowany jakby laser, który oświetla aktualną prędkość czy obroty silnika.

Zobacz także: Opel Adam - wyniki testu.pdf
Co bardzo ciekawe, jak na takie malutkie auto, kierowca i pasażer mają bardzo dużo miejsca, tym jestem pozytywnie zaskoczony. Jest komfortowo i przestronnie. Tylna kanapa to fikcja, usiądzie tam mały pies albo dziecko, nie ma mowy o tym, aby był to dorosły facet o wzroście 190 cm. Ale pamiętajmy, że to słodkie auto do miasta, a nie rodzinny samochód.

Opel
Opel Adam - wnętrze fot. Kuba Marcinowicz/PR

Adam może pochwalić się wygodną kierownicą, która dobrze leży w dłoniach i dobrą pozycją dla kierowcy. Siedzimy tu nisko i czujemy się jak w aucie o zacięciu sportowym. To, co najbardziej spodoba się kierowcy to fakt, że samochód przyciąga spojrzenia innych kierowców, a nawet przechodniów. Nie musimy wydawać miliona złotych na super sportową brykę, aby czuć się wyjątkowo. Adam ma też dobrą widoczność, choć tylny słupek jest dość szeroki i przysłania nam kawał świata podczas cofania. Jednak jest to małe auto, więc nie powinno nam to bardzo przeszkadzać.
Audio montowane fabrycznie nie gra tragicznie, niestety nie jest to czysty, pełny dźwięk. Mam wrażenie, że to co dociera do moich uszu to dźwięk jakby zza szafy. Myślę, że to kwestia umiejscowienia głośników wysoko-tonowych. A przy głośnym słuchaniu niestety plastiki w boczkach drzwi wpadają w lekkie wibracje.

Kuba
Kuba Marcinowicz/fot. B.Bajerski

Adam bardzo przypadł mi do gustu, ślicznie wygląda z zewnątrz, chce się na niego patrzeć. Ogromna ilość wersji, kolorów i masa felg do wyboru - to wszystko robi wrażenie. Wnętrze jest bardzo ładne, ale niektóre plastiki trochę denerwują. Ogromnym atutem jest możliwość dopasowania tego wnętrza do siebie. Komfort jazdy to festiwal skrajności, do 100km/h jest bardzo cicho, potem robi się głośno. Na gładkim asfalcie jest super, na dziurach strasznie skacze.

Przeczytaj cały artykuł: TEST OPLA ADAMa.pdf
Podsumowując: to auto może oczarować, widać je na drodze, daje dużo frajdy podczas jazdy, nawet tej lekko sportowej. To bardzo ciekawa propozycja dla singli i pary lub też jako drugie auto w domu. No i ta nazwa... bo który z facetów będzie chciał pochwalić się przed kumplami, że jeździ ADAMEM.

(Kuba Marcinowicz/pj)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Czwórka testuje samochody. Przed wami Volkswagen Golf 7

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2014 16:00
Po raz pierwszy Volkswagen Golf został zaprezentowany w 1974 roku i od tamtego czasu niewiele się zmieniło. No może trochę przesadziłem. Ale trzeba przyznać, że to auto nie przechodzi rewolucyjnych zmian i nie zaskakuje futurystycznym kształtem. Jest zwykłe, ale to właśnie najbardziej podoba się fanom Golfów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak sprawić, by na polskich drogach było bezpiecznie?

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2014 11:00
Na europejskich autostradach ginie rocznie 8 proc. kierowców. - Wiele zależy od kultury jazdy i od tego, w jaki sposób egzekwowane są przepisy, a także od stanu technicznego pojazdów i samej infrastruktury drogowej - tłumaczy Ilona Butler z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
rozwiń zwiń