Audi A3 Limousine - niemiecka siła i elegancja

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2014 15:58
Audi A3 w normalnej wersji hatchback nikogo nie zaskoczy, ale nasza testowana wersja to auto typu sedan. Zapraszamy na jazdę testową.
Audio
  • Audi A3 Limousine - test samochodu, część 1. (Czwórka/Czwarty wymiar)
  • Audi A3 Limousine - test samochodu, część 2. (Czwórka/Czwarty wymiar)
  • Audi A3 Limousine - test samochodu, część 3. (Czwórka/Czwarty wymiar)
Audi A3 Limousine
Audi A3 LimousineFoto: Jakub Marcinowicz/PR

Zazwyczaj przerabiane hatchbacki tracą na elegancji. Widzimy, że ktoś na siłę domontował tam kufer bagażnika. Ale gdy patrzymy na A3 w wersji Limousine to mamy wrażenie, że tu Audi zaczęło rysować ten samochód od początku. I dzięki temu mamy bardzo spójne, znakomicie wyglądające nadwozie. Muskularna i agresywna sylwetka wygląda sportowo i elegancko.

Lampy w A3 to wyżyny projektowania, są przemyślane, widać w nich precyzję i staranność wykonania. Za przeźroczystym kloszem dostrzeżemy jakby srebrne żaluzje, które potem konsekwentnie pojawiają się w środku w znaczku Audi. Długie światła do jazdy dziennej i już typowe dla Audi długie, dobrze widoczne kierunkowskazy w technologii LED.

Zobacz także: Audi A3 Limousine - tabela z wynikami całego testu.pdf

Wnętrze
Wnętrze Audi A3 Limousine/fot. Jakub Marcinowicz/PR

Duży przedni grill znany już z innych modeli audi z ciekawie wyprofilowanych zderzakiem, zdradza sportowy charakter tego samochodu. A tak faktycznie jest, bo mamy tu motor 1.8 TFSI o mocy 180 KM. T, czyli turbo, a FSI to oczywiście jednostka benzynowa. Przekazanie tej mocy odbywa się za pośrednictwem automatycznej 7-biegowej skrzyni s-tronic. Mówiliśmy już o sportowym charakterze tego samochodu i tak też jest, bo nasz silnik rozpędza to auto do 100km/h w zaledwie 7,3 sekundy.

Czytaj więcej: testy samochodów w Czwórce <<<

Wzrok przykuwają też felgi. W naszej testówce mamy 19-calowe 5-ramienne felgi na niskoprofilowych oponach. Do wyboru mamy jeszcze standardowe obręcze 17-calowe plus 18-calowe. No i pora na tył. Tu zaszły największe zmiany w A3, bo przypominam to wersja sedan. Lekko zadarta tylna klapa, przepięknie zaprojektowane lampy, również w technologii LED i agresywny zderzak sprawiają, że ta wersja jest moim zdaniem ładniejsza niż hatchback. No i ślicznie wystające dwie rury wydechowe - to taki smaczek, który przykuwa uwagę. Do tego prawdziwa muzyka z rury wydechowej.

Bagażnik ma 425 l to naszym zdaniem wystarczająca pojemność. Niestety, jak w większości sedanów, otwór załadunku jest dość niewielki. Wykończenie komory bagażowej, jak na Audi przystało, jest jednakbardzo dokładne i dobre.

Audi posprzątało w swoich samochodach. Zazwyczaj ta firma lubiła instalować masę przycisków na konsoli centralnej, ale tu większość została przeniesiona na kolorowy 7-calowy ekran, wysuwający się z deski rozdzielczej.

Przeczytaj cały artykuł: Audi A3 Limousine - test samochodu.pdf

Kuba
Kuba Marcinowicz/fot. B.Bajerski

Nawiewy w Audi to istne dzieło sztuki. Srebrny pierścień do zamykania lub otwierania nawiewu, a w środku ruchoma głowica wyglądająca jak silnik odrzutowca - genialne. Z przodu mamy tylko panel do obsługi klimatyzacji, ale na tunelu centralnym mamy bardzo proste w obsłudze przełączniki funkcyjne, takie jak radio, nawigacja, multimedia i telefon. Do tego jest duże pokrętło do poruszania się po menu samochodu. Ciekawostką jest touchpad na jego górnej części. Dzięki niemu w prosty sposób wpiszemy nazwę miasta ulicy, do której chcemy dojechać czy wykręcimy numer, z którym chcemy się połączyć.

Na więcej testów zapraszamy w każdą środę do audycji "Czwarty wymiar" już po godz. 16.00.

(kuba marcinowicz/kd)

Czytaj także

Czwórka testuje samochody. Przed wami Volkswagen Golf 7

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2014 16:00
Po raz pierwszy Volkswagen Golf został zaprezentowany w 1974 roku i od tamtego czasu niewiele się zmieniło. No może trochę przesadziłem. Ale trzeba przyznać, że to auto nie przechodzi rewolucyjnych zmian i nie zaskakuje futurystycznym kształtem. Jest zwykłe, ale to właśnie najbardziej podoba się fanom Golfów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czwórka testuje samochody - pora na Opla Adama

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2014 16:00
Opel to marka produkująca samochody które nie zaskakują nas wyjątkową stylistyką. Są ładne, ale nie prześliczne. Aż tu nagle na naszym parkingu pojawił się Opel Adam. To perełka nie tylko wśród opli.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czwórka testuje samochody - nowa odsłona Nissana Qashqai

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2014 15:50
Wcześniejszy model Nissana Qashqai kupiło ponad 2 miliony nabywców. Jednak mimo tego sukcesu to auto można porównać do młodego człowieka, który wybiera się na siłownie, aby nabrać masy. Był to wątły samochód, natomiast nowy Qashqai jest już po wielu treningach - dynamiczny i muskularny.
rozwiń zwiń