X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Insta-presja, insta-depresja. Lajki kontra poczucie wartości

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2020 18:00
Wydawałoby się, że słynne polubienia na serwisach społecznościowych powinny być traktowane jako miłe dowody sympatii. Tymczasem we współczesnym świecie "wirtualna akceptacja" dla niektórych staje się powodem do być albo nie być.  
Audio
  • Czy lajki to nowe pochwały? O mediach społecznościowych i ich wpływie na naszą samoocenę (Czat czwórki/Czwórka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay.com

Młody umysł jest plastyczny, ale mało elastyczny. Dorosłym łatwiej wytłumaczyć, że to tylko zdjęcie w sieci Katarzyna Kucewicz

Instagram. Przeglądaj, nie uczestnicz

Świat mediów społecznościowych żyje tragiczną historią dziewiętnastoletniej Brytyjki Chloe Davidson. Dziewczyna kilka dni temu popełniła samobójstwo, a powodem miała być mała liczba lajków na Instagramie. - Są badania, które pokazują, że media społecznościowe nie wpływają dobrze na nasz nastrój, ale z drugiej strony nasz nastrój bardzo zależy od tego, jak z nich korzystamy - opowiada dr Helena Chmielewska-Szlajfer. - Najlepszym probierzem jest to, czy my te media tyko przeglądamy, czy aktywnie bierzemy w nich udział - wyjaśnia.

Co do zasady z ludźmi lepiej kontaktować się bezpośrednio. Lepiej mieć znajomych niż followersów dr Helena Chmielewska-Szlajfer

Lajki to pochwały z ograniczonym terminem spożycia

Zaniżona samoocena, fałszywy obraz samego siebie, zaburzenia odżywiania, ortoreksja - wszystkim tym może skutkować przeglądanie mediów społecznościowych. Przyznają to m.in. pacjenci Katarzyny Kuceiwcz. - Wielokrotnie w moim gabinecie usłyszałam, że internet i aplikacje mają realny wpływ na podwyższenie lub pogorszenie samooceny - mówi psychoterapeutka. - U nastolatków poczucie własnej wartości jest chwiejne, więc spadek popularności w sieci może być jedną z przyczyn depresji - dodaje.  

Co zatem zrobić, żeby nie poddać się insta-presji i nie ulec insta-depresji?

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Weronika Puszkar

Materiał: Mateusz Kulik

Goście: Katarzyna Kucewicz (psycholog, psychoterapeuta), dr Helena Chmielewska-Szlajfer (socjolog, Akademia Leona Koźmińskiego)

Data emisji: 21.01.2020

Godzina emisji: 15.08

kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak