X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Traktory, bity z gamepadów i układy scalone w Mieście Muzyki. Kolejne wydarzenia Ars Independent 2019

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2019 20:11
Co roku na katowickim, multimedialnym festiwalu Ars Independent przecinają się najróżniejsze wątki. Jednym z wyraźniejszych motywów tym razem będzie płodna relacja dźwięku, obrazu i ruchu: od fabryki traktorów Ursus, przez gaming lat 90., po współczesne ambienty i wizuale.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Cagkan Sayin

Co roku na katowickim, multimedialnym festiwalu Ars Independent przecinają się najróżniejsze wątki. Jednym z wyraźniejszych motywów tym razem będzie płodna relacja dźwięku, obrazu i ruchu: od fabryki traktorów Ursus, przez gaming lat 90., po współczesne ambienty i wizuale.

Ars Independent 2019 odbędzie się od 24 do 29 września. Tegoroczna edycja to 6 festiwalowych dni i blisko 40 wydarzeń zebranych pod hasłem Unsubscribe. W maju poznaliśmy pierwsze ogłoszenia programowe. Nadszedł czas na kolejne!

W Katowicach - Mieście Muzyki UNESCO - nieodzownie dźwięk wychodzi na pierwszy plan. Muzyczna linia programowa zawsze wyraźna jest też na festiwalu - po arsowemu, czyli w transmedialnym wydaniu.

Soundscape: Mirror to podróż na „drugą stronę lustra” do „świata wykreowanego przez ludzki umysł i układy scalone” (cytując Matyldę Baderę, festiwalową programerkę). Produkowany od 7 lat set A/V tandemu Ostrowski / Roszczybiuk zamknie tegoroczną edycję festiwalu w pięknych wnętrzach katowickiego Pałacu Młodzieży.

Przegląd Sound & Vision to wybór trzech filmów o poszukiwaniach na pograniczu obrazu i dźwięku:

„Symfonia fabryki Ursus” Jaśminy Wójcik to filmowy performans o ludziach pracy i nostalgii za rzeczywistością minioną, z muzyką Dominika Strycharskiego i choreografią tragicznie zmarłego w tym roku Rafała Urbackiego. 

Włoskie „Piękne rzeczy” Giorgio Ferrero to cztery historie rozgrywające się w czterech lokacjach i opowiadające o czwórce bohaterów: rzemieślników, którzy w skupieniu i z należną czcią tworzą przedmioty codziennego użytku. 

„Jej dom w mocy snu” Scotta Barley’a to eksperymentalny mariaż filmu przyrodniczego i muzycznego. W tej medytacji nad żywiołami - ziemią, powietrzem, wodą i ogniem - doświadczamy rzeczy pięknych i strasznych, które wydarzają się poza zasięgiem wzroku człowieka.

Wychodząc od memicznego „a gdyby tak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady?” i muzycznego klucza programowego zestaw A gdyby tak… przybliży wybór animowanych teledysków. Teledysków, które choć na chwilę spróbują przywołać u widzek i widzów tę tęsknotę za zmianą, którą niosą za sobą śmieszno-gorzkie Bieszczady z internetu.

To nie jedyne animowane propozycje na Ars Independent: „Ruben Brandt, kolekcjoner” Milorada Krstića to stylowa, pełnometrażowa animacja o psychoterapeucie, który wespół z czwórką swoich pacjentów planuje skok na 13 sławnych dzieł sztuki.

Wracając do muzycznych tropów - tym razem w miksie z grami - Super Retro Video Games Party zaprosi nas do potupania nóżką i spacją w festiwalowym klubie Drzwi Zwane Koniem.

Znamy też już pierwsze studia, które zawitają do Katowic na Nocną Giełdę Gier Wideo, czyli targi i showcase polskich gier indie na Ars Independent:

„METRO VR” to shooter w klimatach FPS-ów z lat 90., rozgrywany jednak w wirtualnej rzeczywistości; znowu „Zniw Adventure” - point’n’clickowa przygodówka z ręcznie rysowaną grafiką 2D. W „Shattered Plane”, mobilnej strategii turowej, wcielamy się w jedno z rywalizujących ze sobą bóstw słowiańskiego panteonu, a w „Fantastic Fetus” (jawnie czerpiącego inspiracje z Tamagotchi oraz Czarnego Protestu) opiekujemy się ciężarną kobietą, próbując stworzyć płód z supermocami. Jak co roku swoje podwoje otworzy dla nas też Muzeum Historii Komputerów i Informatyki.

Dodajmy, że jeszcze do 23 lipca można zgłosić swój udział na Nocnej Giełdzie jako wystawca.

Podobnie też jak w ubiegłym roku konkursowa wystawa Czarny Koń Gier Wideo, poświęcona najnowszym grom walczącym o tytuł i statuetkę Czarnego Konia, doczeka się oprowadzania kuratorskiego

Konkursowe nominacje - do tego i pozostałych konkursów - wraz z pełnym programem i kalendarium festiwalu, poznamy 26 sierpnia.

mat. pras.