Dzwonisz do PKP, a tu odbiera Edek

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2021 21:47
PKP uruchomił na swojej infolinii asystenta głosowego, który podaje dokładny rozkład jazdy.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Shutterstock.com/Marcin Kadziolka

Polskie Koleje Państwowe stawiają na sztuczną inteligencję. Na infolinii zatrudniono bota, który sprawdzi za nas połączenie na konkretnej trasie lub udzieli nam informacji o przewozach. By porozmawiać z "Edkiem", bo tak nazywa się wirtualny asystent przewoźnika, wystarczy zadzwonić pod numer 22 391 22 22. Po drugiej stronie słuchawki usłyszymy głos bota. 

Jak zapewnia PKP, "Edek" nigdy nie bierze wolnego. Pracuje 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę. Został wyposażony w technologię uczenia maszynowego, więc zakres jego odpowiedzi będzie się systematycznie zwiększał. Co ciekawe internetowy bot może prowadzić nawet kilkaset połączeń jednocześnie.

mk


Zobacz więcej na temat: PKP PKP Intercity