Nowe Technologie

Intel Core vPro trzeciej generacji

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2012 00:00
Intel zapowiedział platformy procesorowe Intel Core vPro trzeciej generacji przeznaczone do systemów biznesowych i inteligentnych. Firmy mogą wykorzystać najnowszą platformę procesorową Intel Core vPro w szeokiej gamie urządzeń, takich jak urządzenia Ultrabook, laptopy, komputery stacjonarne, stacje robocze i wprowadzone pierwszy raz przez Apple - komputery typu AIO (all-in-one).
Intel
Intel

 Wbudowane zabezpieczenia

 

Aby chronić użytkowników przed kradzieżą tożsamości, Intel wprowadził technologię Intel Identity Protection z infrastrukturą klucza publicznego (Intel IPT z PKI – public key infrastructure) do procesorów Intel Core vPro. Technologia ta zapewnia drugą warstwę uwierzytelniania wbudowaną w komputer. Używając klucza prywatnego przechowywanego w oprogramowaniu wbudowanym, witryny internetowe i sieci biznesowe mogą sprawdzić, czy z zaufanego komputera loguje się uprawniony użytkownik. Intel współpracuje z dostawcami rozwiązań oraz firmami internetowymi, takimi jak Feitian, InfoSERVER, Symantec i VASCO, aby wykorzystać technologię Intel IPT do ochrony tożsamości użytkowników.  Najnowsza wersja platformy Intel Core vPro jest również wyposażona w technologie Intel OS Guard i Intel Secure Key. Intel Secure Key, z nowymi instrukcjami Intel AES, chroni przed utratą multimediów, danych i zasobów, a Intel OS Guard wykrywa i eliminuje złośliwe oprogramowanie.

 

Zdalne zarządzanie i automatyzacja

 

Rodzina procesorów Intel Core vPro oferuje technologię Intel Active Management  (Intel AMT) do zdalnego rozwiązywania problemów z komputerami. Firmy z wielu różnych branż mogą wykorzystać technologię Intel AMT do oszczędzania energii, zdalnego zarządzania i inwentaryzacji sprzętu. Na przykład detaliści korzystający z maszyn kasowych, znaków cyfrowych i innych urządzeń inteligentnych mogą zdalnie diagnozować i szybko rozwiązywać problemy przez sieć, aby nie przerywać transakcji i nie tracić przychodów. Ponieważ typowa interwencja IT w środowisku detalicznym kosztuje średnio 200 dolarów, duzi detaliści mogą oszczędzić miliony dolarów na serwisie, dysponując możliwością zdalnego zarządzania tysiącami systemów za pomocą Intel AMT.

 

Inteligentna wydajność

 

Procesory Intel Core vPro oferują dalsze postępy we wszystkich dziedzinach technologii komputerowej, łącznie z analizą biznesową i operacjami na dużych zbiorach danych.  Procesory Intel Core vPro trzeciej generacji zapewniają więcej mocy obliczeniowej osobom pracującym z informacjami, pozwalając im — bezpośrednio z poziomu komputera osobistego — wyciągać wnioski na podstawie informacji zgromadzonych w bankach danych. Dzięki możliwości szybszego przetwarzania tych informacji znajome narzędzia komputerowe, takie jak Excel, ewoluują i wspomagają proces opracowywania oraz udostępniania analiz bazujących na dużych zbiorach danych.

 

  • Ponadto rodzina procesorów Intel Core vPro trzeciej generacji zwiększą moc obliczeniową oraz możliwości multimedialne i graficzne systemów inteligentnych, aby spełnić potrzeby wymagających aplikacji w handlu detalicznym, przemyśle i opiece zdrowotnej. Na przykład obsługa nawet trzech niezależnych ekranów umożliwia wyświetlanie większej ilości informacji na znakach cyfrowych w porównaniu z poprzednią generacją procesorów Intel Core. Dzięki technologiom Intel Quick Sync Video i Intel Clear Video HD medyczny sprzęt diagnostyczny może szybciej przekształcać i przetwarzać cyfrowe zdjęcia oraz strumienie wideo, zapewniając klarowniejszy obraz, który ułatwia postawienie dokładnej diagnozy. Technologia ta umożliwia również użytkownikom biznesowym prowadzenie wideokonferencji z obrazem wysokiej rozdzielczości.

Zwiększona wydajność zapewnia też moc obliczeniową niezbędną do wykonywania aplikacji analitycznych czasu rzeczywistego, takich jak Intel® Audience Impression Metrics Suite (Intel® AIM Suite). Intel AIM Suite to technologia wykrywania obserwatorów przeznaczona do znaków cyfrowych i rozwiązań handlu detalicznego, które wymagają natychmiastowego gromadzenia danych w celu prezentowania bardziej ukierunkowanych reklam oraz prowadzenia zaawansowanych pomiarów.