Nowe Technologie

Nowy portal do zarządzania zamówieniami

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2013 05:45
Firma hybris software poinformowała, że koncern Red Bull wdrożył nowy, globalny portal do zarządzania zamówieniami w segmencie B2B, oparty na oprogramowaniu hybris B2B Commerce.
hybris B2B
hybris B2B

Ten nazwany „SOET 2.0” portal, stanowi bardzo elastyczne rozwiązanie do szybkiego i łatwego wprowadzania zamówień. Stworzono go z myślą o globalnych detalistach i dystrybutorach składających zamówienia w firmie Red Bull za pośrednictwem różnych kanałów. Globalne wdrożenie rozpoczęto w marcu i zakończono w czerwcu 2013 r. Obecnie portal Red Bull do zarządzania zamówieniami oparty na rozwiązaniu hybris B2B Commerce jest używany w 79 krajach.

  • Firma Red Bull została założona w połowie lat 80. XX w. przez Dietricha Mateschitza, którego zainspirowały napoje funkcjonalne z Dalekiego Wschodu. Napoje Red Bull są dziś dostępne w ponad 165 krajach. W ramach swojej strategii ekspansji globalnej przedsiębiorstwo poszukiwało rozwiązania do zarządzania zamówieniami, zapewniającego całą funkcjonalność stosowanych dotychczas aplikacji wewnętrznych na elastycznej platformie.
  • Zanim firma Red Bull zdecydowała się na oprogramowanie hybris, korzystała z kosztownego systemu wewnętrznego, który wymagał czasochłonnego serwisowania i nie dysponował niezbędną skalowalnością, aby sprostać ekspansji biznesowej i prowadzeniu handlu wielokanałowego. Przedsiębiorstwo potrzebowało też rozwiązania, które umożliwiałoby detalistom i dystrybutorom szybsze i bardziej efektywne dokonywanie zakupów.

Podczas analizy rynku koncern Red Bull zwrócił uwagę na produkty hybris ze względu na ocenę analityków firmy Gartner Raport „Magic Quadrant for E-Commerce” (maj 2013 r.), a także łatwą integrację tego oprogramowania ze stosowanym już systemem ERP firmy SAP. Za dodatkowe korzyści, które pojawiły się podczas wdrożenia, uznano narzędzia hybris do zarządzania danymi podstawowymi i koordynowania zamówień. W połączeniu z intuicyjnym interfejsem użytkownika wyraźnie usprawniły one procesy składania zamówień przez klientów firmy Red Bull i zminimalizowały całkowity koszt posiadania.

Platforma została wdrożona przez partnera hybris, firmę exc.io, za pomocą rozwiązania hybris B2B Commerce Accelerator — gotowej, elastycznej, wielokanałowej platformy zaprojektowanej z myślą o handlu w sektorze B2B. Dzięki swojej elastyczności rozwiązanie obsługuje modele sprzedaży pośredniej i bezpośredniej stosowane przez firmę Red Bull, a przy tym pozwala wykorzystać duże regiony jako centra sprzedaży dla otaczających je mniejszych obszarów. Kompleksowy system śledzenia zamówień umożliwia firmie Red Bull eksport do wielu formatów i opracowywanie odrębnych warunków zakupów dostosowanych do portalu B2B.

 



autor: Jan Petersen