X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl

Dinozaur jak nietoperz

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2015 11:11
Był mały i wyglądał trochę jak nietoperz, ale był dinozaurem. Naukowcy znaleźli w Chinach szczątki nieznanego gatunku sprzed milionów lat i piszą o nich z prestiżowym tygodniku „Nature”.
Dinozaur jak nietoperz

Odkrywcy mówią, że to paleontologiczna piękność. Dinozaur miał pióra i długie palce. Między nimi prawdopodobnie błonę, dzięki której mógł latać jak nietoperz lub szybować, jak niektóre dzisiejsze wiewiórki. Nadano mu nazwę „yi qi” - czyli „ dziwne skrzydło”.

Jeden z odkrywców Xing Xu z Chińskiej Akademii Nauk mówi tygodnikowi „Nature”, że ten dinozaur to cenne ogniwo ewolucji. „Dinozaury były przodkami ptaków, ale jak doszło do tej przemiany, dokładnie nie wiadomo. Nasze odkrycie to właśnie podobny do ptaka gatunek.

Yi qi rozmiarami przypominał dzisiejsze gołębie, ale był mniej zgrabny i nie latał tak dobrze jak one.

(IAR)

Zobacz więcej na temat: biologia NAUKA paleontologia

Uskrzydlony dinozaur miał aż cztery skrzydła

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2014 14:00
Miał też wyjątkowo długie pióra i żył na terenie dzisiejszych Chin. Znalezione szczątki niezwykłego dinozaura naukowcy opisują na portalu tygodnika „Nature”.

Naukowcy odkryli szczątki pingwinów-gigantów

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2014 23:40
Były wyższe od ludzi. Żyły na Wyspie Seymour pomiędzy Ameryką Południową i Antarktydą.

W Chile odkryto nieznanego dinozaura

Ostatnia aktualizacja: 28.04.2015 20:20
Zespół chilijskich paleontologów odkrył szczątki nieznanego dotychczas gatunku dinozaura. Wegetariański kuzyn tyranozaura żył około 145 milionów lat temu w Patagonii.