X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl

NASA znalazła w kosmosie miecz świetlny

Ostatnia aktualizacja: 20.12.2015 22:22
Teleskop Hubble’a zaobserwował grupę rodzących się gwiazd. Emitują one fascynujące światło, które naukowcom NASA kojarzy się ze znanym gadżetem z Gwiezdnych Wojen.
  • NASA znalazła gwiazdę jak miecz świetlny - IAR, Rafał Motriuk
NASA znalazła w kosmosie miecz świetlny
Foto: NASA/Teleskop Hubble'a.

Jest to system protogwiazd w naszej galaktyce - Drodze Mlecznej. Nie widać ich zbyt dokładnie; przesłania je chmura kosmicznego gazu i pyłu. Ale widać wyraźnie wydobywające się w przeciwnych kierunkach dwa wąskie świecące strumienie.

- Nam to się kojarzy z mieczem świetlnym, tylko takim który ma dwa ostrza, a nie jedno - tłumaczy dr Jennifer Wiseman z NASA. Dodaje, że to normalne zjawisko dla takich gwiazd-niemowlaków.

Naukowcy podkreślają jednocześnie, że za kilka lat prawdopodobnie zdjęcia będą jeszcze lepsze, bo wysłużony teleskop Hubble’a zastąpi w kosmosie nowoczesny teleskop Jamesa Webba.

(IAR)

Zobacz więcej na temat: astronomia kosmos NASA NAUKA

Technologiczna rewolucja. Pierwszy wydruk 3D w kosmosie

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2014 22:17
Kolejna bariera technologiczna - pokonana. Astronauci po raz pierwszy wydrukowali trójwymiarowy obiekt na orbicie okołoziemskiej.

Odkrycie NASA. Czy mamy do czynienia z drugą Ziemią?

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2015 03:23
Półtora tygodnia temu NASA ogłosiła istnienie przypominającej Ziemię planety Kepler 452-b. - Sensacja polega na tym, że jest to planeta podobna do Ziemi, krążąca wokół gwiazdy podobnej do Słońca - mówi Karol Wójcicki, popularyzator nauki.

NASA pokazała zdjęcia cyklonu na Jowiszu. "Jest większy niż ziemia"

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2015 11:45
Jest gigantyczny i szaleje na planecie Jowisz od kilkuset lat. Szczegółowe zdjęcia ogromnego cyklonu, znanego jako Wielka Czerwona Plama, opublikowała NASA.