X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Redakcja Polska

Amazon usuwa z oferty produkty przedstawiające obóz Auschwitz-Birkenau

02.12.2019 14:50
Po krytyce ze strony Miejsca Pamięci Auschwitz, koncern Amazon usunął z platformy sprzedażowej produkty ze zdjęciami terenów byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady - m.in. ozdoby świąteczne i podkładki pod myszkę.
Audio
  • "Wszystko wskazuje na to, że takie oferta została wygenerowana automatycznie, a sklep wycofał już ze sprzedaży kontrowersyjne produkty" - mówi Paweł Sawicki z Muzeum Państwowego Auschwitz - Birkenau (IAR)
Obóz zagłady w Auschwitz, zdj. ilustracyjne
Obóz zagłady w Auschwitz, zdj. ilustracyjne Dmitrijs Mihejevs/Shutterstock

Na sprzedaż produktów przedstawiających nazistowski obóz zagłady zwróciło uwagę oficjalne konto twitterowe Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau.

W niedzielę Miejsce Pamięci Auschwitz zamieściło wpis ze zdjęciami produktów sprzedawanych przez użytkownika "Fcheng": ozdób choinkowych i otwieracza do butelek z grafikami ogrodzenia z drutem kolczastym między budynkami obozu oraz ceglanej strażnicy i prowadzących do niej torów kolejowych. Zdjęcia podpisane były: "Krakow, Poland". W opisach produktów znalazły się ponadto frazy sugerujące, że mają to być pamiątki z krakowskiego Kazimierza.

Obraźliwe produkty

Prowadzący konto Miejsca Pamięci wezwali Amazona do usunięcia "niepokojących i obraźliwych" produktów z platformy.

Również w niedzielę na profilu pojawiła się wiadomość o innym sprzedawcy wykorzystującym w swoich towarach zdjęcia obozu koncentracyjnego. Na sprzedaż za pośrednictwem Amazona wystawiona została podkładka pod myszkę komputerową z przedstawieniem ogrodzenia i drewnianej stróżówki. Produkt reklamowano frazą "Massacre Auschwitcz (sic - PAP) Birkenau Jewish Death".

Miejsce Pamięci Auschwitz wskazało ponadto na inną ozdobę świąteczną - w tym przypadku z wagonem, którym transportowano Żydów do obozu zagłady.

Amazon usuwa produkty z oferty

W poniedziałek prowadzący konto potwierdzili, że Amazon usunął z platformy wszystkie wskazane produkty. Podziękowali również za reakcje użytkowników mediów społecznościowych, którzy nagłośnili sprawę.

"Wszyscy sprzedawcy muszą przestrzegać standardów i wytycznych dot. sprzedaży za pośrednictwem Amazon, w przeciwnym razie podlegają odpowiednim sankcjom, w tym usunięciu konta. Produkt, o którym mowa, nie jest już dostępny na naszych stronach" - wskazała przedstawicielka amerykańskiego koncernu w oświadczeniu.

Amazon przekazał, że produkty ze zdjęciami obozu znalazły się w sklepie internetowym w wyniku dodania ich przez sprzedawcę. Firma odmówiła zarazem ujawniania szczegółowych warunków współpracy.

Konta społecznościowe Miejsca Pamięci Auschwitz na Twitterze Facebooku i Instagramie obserwuje już przeszło milion osób. Są to oficjalne profile związane z miejscem pamięci i muzeum byłego niemieckiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau. 

IAR/PAP/dad

Zobacz więcej na temat: Auschwitz Amazon Oświęcim