X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Gonzales Jose

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2008 15:53
Wzrastająca w ostatnich latach popularność folku pokazuje, że mimo wszechobecnej wysoko rozwiniętej technologii w XXI wieku ludzie dalej poszukują w muzyce prostoty, szczerości i emocjonalności.
Audio

Wzrastająca w ostatnich latach popularność folku pokazuje, że mimo wszechobecnej wysoko rozwiniętej technologii w XXI wieku ludzie dalej poszukują w muzyce prostoty, szczerości i emocjonalności. Stale powstają płyty, które - choć pozbawione wymyślnych efektów dźwiękowych i z instrumentarium ograniczonym do minimum - potrafią zachwycić najbardziej wymagającego słuchacza. Udaje się to świetnie m.in. takim artystom jak Devendra Banhart, Iron & Wine, Kings Of Convenience czy właśnie José González.  Urodził się i wychował w Szwecji, jednak w jego żyłach płynie argentyńska krew. Ojciec Gonzáleza zadbał o to, by skandynawski chłodny klimat nie ostudził w synu południowo-amerykańskiego temperamentu, a więc w domu rodzinnym, obok typowego anglojęzycznego popu dużo miejsca zajmowała muzyka latynoamerykańska. Do dziś José za swojego ulubionego artystę podaje kubańskiego piosenkarza Silvio Rodrigueza, aczkolwiek lista twórców stanowiących dla niego inspirację jest bogata i bardzo różnorodna. Podawanie dla przykładu Nicka Drake’a czy Elliota Smitha nikogo nie powinno zaskoczyć, jednak González twierdzi, że na jego muzykę wpływ mieli również Joy Division, Cat Power, Tortoise, Chet Baker, Nina Simone, Low, Broadcast, a nawet raper MF Doom i producent hiphopowy J Dilla. 

Zanim González zaczął nagrywać albumy z akustycznymi, melancholijnymi piosenkami, udzielał się w kilku różnych stylistycznie kapelach. Grał na basie w rockowym Back Against The Wall, następnie był członkiem nieco ostrzejszego Renascence, by następnie zwolnić tempo w szeregach Only If You Call Me Jonathan. Po tych kilku epizodach postawił jednak na gitarę klasyczną i komponowanie prostych melodii. W 2004 roku zadebiutował w Szwecji jako artysta solowy, wydając swój debiutancki album "Veneer", na którym obok dziesięciu autorskich kompozycji znalazł się cover tanecznego hitu "Heartbeats" szwedzkiego duetu The Knife - jak się później okazało, klucza do międzynarodowego sukcesu.

José González szybko zdobył popularność także poza Skandynawią, na pobliskich Wyspach Brytyjskich, gdzie już rok później podpisał kontrakt z niezależnym labelem Peacefrog, którego nakładem ukazała się reedycja "Veneer" oraz EP-ka "Crosses". Momentem przełomowym dla jego kariery było wykorzystanie przez firmę Sony kawałka "Heartbeats" w charakterystycznej reklamie telewizorów, gdzie po ulicach San Francisco biegały tysiące kolorowych, kauczukowych piłeczek, jakimi każdy chyba bawił się w dzieciństwie. Tym sposobem na twórczość Gonzáleza zwróciła uwagę już nie tylko Europa, ale i cały świat. Cover ten, dziś znacznie lepiej rozpoznawany od swego elektronicznego oryginału, pojawiał się także w najpopularniejszych amerykańskich serialach, uwielbianych również przez polską młodzież: "One Tree Hill" i "The O.C." oraz komediowe "Scrubs".

reklama Sony

Debiutancki krążek sprzedał się w liczbie przekraczającej 700 000 egzemplarzy, zdobywając status platyny w Szwecji i Wielkiej Brytanii, podwójnej platyny w Irlandii oraz złotej płyty w Australii i Nowej Zelandii. Mimo bycia docenionym również jako songwriter, González za stały zwyczaj przyjął umieszczanie czyjegoś coveru na swoich wydawnictwach. Sięgnął m.in. po klasyk Joy Division "Love Will Tear Us Apart", którego interpretacja znalazła się na EP-ce “Remain”, po wielkie przeboje Bruce’a Springsteena "Born In The USA" i "The Ghost Of Tom Joad", po "Hand On Your Heart" Kylie Minogue pojawiające się na EP-ce "Stay In The Shade" czy też "Teardrop" Massive Attack pochodzące z ostatniego albumu artysty "In Our Nature". Równolegle ze świetnie rozwijającą się karierą solową, José gra także na stałe w grupie Junip, która ma na razie na koncie jedną EP-kę "Black Refuge", lecz przymierza się już do wydania pełnego albumu. Oprócz tego udziela się on wokalnie na wydawnictwach innych uznanych artystów, jak np. na albumie producenckim "Tellings From Solitaria" DJ-a Embee ze szwedzkiej grupy hiphopowej Looptroop czy na krążku "The Garden" brytyjskiego Zero 7, gdzie usłyszeć go można aż w czterech utworach.

Zero 7 feat. José González - "Futures"

 

(nk)

http://www.jose-gonzalez.com/
http://www.myspace.com/josegonzalez
http://www.lastfm.pl/music/Jos%C3%A9+Gonz%C3%A1lez/

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak