X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Piotr Stelmach o nowej płycie swoich ukochanych IAMX: słabo, przewidywalnie, bez pomysłu

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2011 00:30
"Źle się dzieje u Chrisa Cornera" – martwi się dziennikarz Trójki. A podobno miłość rdzy się nie ima.

/

Jakoś dziwnie mi pisać tę recenzję… Przez ponad 7 lat dzielnie sekundowałem bowiem Chrisowi Cornerowi w polskiej promocji Jego muzyki – czy to tworzonej w zespole Sneaker Pimps, czy to powstałej w ramach projektu IAMX. Efektem naszej współpracy i mojej szczerej fascynacji był znakomity koncert w trójkowym studiu im. Agnieszki Osieckiej i wydana z tego wydarzenia, pierwsza w karierze Artysty oficjalna płyta koncertowa "Live In Warsaw ". Oprócz tego i przede wszystkim były wyprzedane do ostatnich miejsc koncerty w klubach, a także gorąco przyjmowane występy na letnich festiwalach w Mysłowicach i Jarocinie. Projekt IAMX dochrapał się statusu niemal kultowego, zahaczającego nawet o niezdrowy fanatyzm. Corner i Jego ekipa mogli zawsze liczyć na polskich odbiorców, zdając sobie doskonale sprawę z faktu, że mają tu niezmienny i wolno acz systematycznie powiększający się fanowski elektorat. Bo podobno stara miłość rdzy się nie ima. A muzyka, zwłaszcza ta nowa? I tu mamy problem, Houston…

"Volatile Times” – czwarta z kolei płyta "Iksa " w mocno miernym stylu ostatecznie wyczerpuje eksplorowaną przez Cornera dotychczasową formułę, nadwątloną już zresztą na poprzednim albumie, "Kingdom Of Welcome Addiction ". Od kilku lat patent jest wciąż taki sam – wysunięty do przodu, chwilami brudny elektroniczny aranż plus ujęte w formę tekstów wywody z pogranicza miłości, śmierci, seksu i sado – maso rzeczywistości mają dać efekt w postaci zaczepiającej ucho piosenki. I o ile ta artystyczna maszynka na poprzednich płytach jeszcze jakoś funkcjonowała, o tyle tutaj przypomina urządzenie, w którego trybiki ktoś złośliwie nasypał piasku. Lista posunięć Cornera, których na "Volatile Times" nie rozumiem jest niepokojąco długa. Ograniczę się jedynie do wypunktowania kilku. Dlaczego ten album trwa za długo? 50 minut i nikłe szanse na porządne zapamiętanie dwóch / trzech kawałków? Cóż… Dlaczego w sam środek wtryniono tu rzecz, która ewidentnie powinna kończyć (broń Boże nie wieńczyć) całość, czyli "Dance With Me"? Dlaczego szczególnie od „Commanded By Voices”, czyli od 8 piosenki, do prawie samego końca słuchanie tej płyty jest po prostu męczarnią? Wreszcie dlaczego, by uratować jakiekolwiek wrażenie, Corner musi salwować się ucieczką w klimaty walczykopodobne ("Bernadette " i "Oh Beautiful Town ")? Panie Krzysztofie, przerabiał to Pan już wcześniej i to w znacznie lepszym stylu.

A co po dobrej stronie mocy? Niestety, tylko dwa kawałki, które i tak wydają się ubogimi krewnymi piosenek z pierwszej i drugiej płyty IAMX, czyli "Volatile Times" i "Fire And Whispers ". Reszta nie ma prawa zagrać o jakąkolwiek stawkę.

Słabiutko, przewidywalnie i bez pomysłu. "Volatile Times" jest najsłabszą płytą, do jakiej Chris Corner kiedykolwiek przyłożył rękę, łącznie z tymi, które nagrywał jeszcze jako muzyk znakomitego Sneaker Pimps. Parafrafuzjąc tytuł pierwszej piosenki z opisywanego albumu, I don’t salute you, Christopher. Nie tym razem.

Piotr Stelmach         

   

Zobacz więcej na temat: Agnieszka Osiecka Jarocin

Czytaj także

R.E.M. - "Collapse Into Now" (recenzja Piotra Stelmacha)

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2011 12:25
Nie ma się co bawić w lanie wody tudzież nawijanie makaronu na uszy - zespół R.E.M. nagrał bardzo dobrą płytę.
rozwiń zwiń