Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Paweł Bączek 10.12.2020

Futurystyczny świat dostępny dla wszystkich. "Cyberpunk 2077" wchodzi do gry

Dziś światowa premiera polskiej gry wideo "Cyberpunk 2077". Zarząd spółki CD PROJEKT S.A. producent gry poinformował, że w oparciu o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych szacuje, że gracze złożyli do tej pory ponad 8 milionów zamówień przedpremierowych (tzw. pre-orders). Ale eksperci rynku gier szacują, że zamówień stale będzie przybywać w kolejnych godzinach i dniach.
cyberpunk 2077 free shutt 1200 .jpg
"Krok do przodu dla rozwoju branży". Premiera gry "Cyberpunk 2077"
  • "Cyberpunk 2077" to komputerowa fabularna gra akcji (RPG) stworzona przez studio CD Projekt Red
  • Gracz wciela się w postać V, która może rozwijać umiejętności walki wręcz, posługiwania się ostrzami czy bronią krótką
  • Night City jest amerykańskim megamiastem, kontrolowanym przez korporacje, w którym nie obowiązują prawa krajowe i stanowe
  • Preprodukcja "Cyberpunk 2077", przy udziale ok. 50 zespołu, rozpoczęła się w 2016 r.

"Cyberpunk 2077" jest osadzony w gatunku fantastyki naukowej, zainspirowany amerykańską grą fabularną "Cyberpunk 2020" Mike’a Pondsmitha z lat 90. Twórcy przedstawiają wizję przyszłego świata, którym rządzą megakorporacje, a większość ludzi to cyborgi. Akcja rozgrywa się w fikcyjnym amerykańskim mieście Night City i opowiada historię najemnika o imieniu V.

Czytaj także:

W jedną z głównych postaci w "Cyberpunk 2077" - Johnny'ego Silverhanda - wcielił się aktor Keanu Reeves, odtwórca głównych ról w takich filmach jak "Adwokat diabła" czy "Matrix". Jego sylwetka została przeniesiona do wirtualnego świata gry. Fabuła gry "Cyberpunk 2077" jest nieliniowa, więc jej zakończenie może być różne, w zależności od podjętych przez gracza decyzji.

Pierwsze prace koncepcyjne nad grą CD Projekt RED rozpoczął w 2012 r. W stworzenie gry polska firma zaangażowała zespół liczący ponad 400 osób, a na niektórych etapach produkcji rozszerzono go do ok. 700. Według szacunków analityków DM BOŚ, całkowity budżet produkcji, obejmujący wydatki na marketing, wynosi przeszło miliard zł.

W Polsce gry komputerowe produkuje ponad 440 firm, które zatrudniają około 10 tys. osób. W 2019 r. dochody ze sprzedaży rodzimych produkcji przekroczyły 2,1 mld zł - wynika z raportu "The game industry of Poland" opracowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Przedsiębiorstwa z sektora gier wideo są także widoczne na warszawskiej giełdzie, gdzie notowanych jest ponad 40 spółek. W lipcu bieżącego roku ich kapitalizacja wyniosła 11,7 mld zł. Więcej firm z branży gamingowej jest tylko na giełdzie w Tokio.

pb