Symfoniczny Chopin Pawlaka
W komentarzu do występu Piotra Pawlaka Marcin Majchrowski i Andrzej Sułek zwrócili uwagę m.in. na wydłużony czas jego prezentacji, wynikający z doboru repertuaru. - Ujmuje mnie w jego interpretacjach to, że - podobnie jak ja - kocha Allegro de concert. Potraktował to dzieło bardzo symfonicznie – zauważył Andrzej Sułek. - Pozwolę sobie ustawić się w opozycji, bo szczerze nie znoszę tego utworu - odpowiedział Marcin Majchrowski. - Uważam, że to kompozycja nieudana. Natomiast w Andante spianato i Wielkim Polonezie Es-dur op. 22 również usłyszałem tę symfoniczność brzmienia, o której wspomniałeś - dodał.
Czytaj także:
Lekkość i śpiewność
Zdaniem Andrzeja Sułka warto było także zwrócić uwagę na wykonanie Preludiów oraz Fantaisie-Impromptu cis-moll. - Preludia były zróżnicowane, kilka z nich naprawdę bardzo udanych. Piotr Pawlak potrafi pięknie podkreślić kantylenę. Z kolei Fantazja-Impromptu pozytywnie mnie zaskoczyła - rozpoczął ją z dużą lekkością – zaznaczył. - Warto przypomnieć, że Chopin nie zdecydował się na publikację tego utworu. Był wobec własnych kompozycji niezwykle krytyczny – dodał Marcin Majchrowski.
XIX Konkurs Chopinowski w radiowej Dwójce
Po każdej sesji przesłuchań łączymy się z naszym konkursowym studiem w Filharmonii Narodowej. Występy uczestników na gorąco podsumowuje niezrównana ekipa z Redakcji Muzycznej Programu 2 Polskiego Radia: Agata Kwiecińska, Róża Światczyńska, Klaudia Baranowska, Andrzej Sułek, Przemek Psikuta i Marcin Majchrowski. Pojawiają się tam również najświeższe wywiady z młodymi pianistami i jurorami.
Dodatkowo w dni wolne (8, 13 i 17 października), w godz. 20.00–22.00, wysłuchać będzie można podsumowania każdego etapu. Po zakończeniu XIX Konkursu Chopinowskiego - 21 października, w godz. 14.00-16.00 - przyjdzie natomiast pora na podsumowanie całego wydarzenia. Tego samego dnia transmitować również będziemy galę wręczenia nagród i I koncert laureatów. Początek o godz. 19.00.
Konkurs Chopinowski w systemie binauralnym
Przypominamy, że Konkurs Chopinowski transmitowany jest w Programie 2 Polskiego Radia w systemie binauralnym, który pozwala na stworzenie trójwymiarowego efektu dźwiękowego dla słuchaczy. Aby cieszyć się efektem dźwięku przestrzennego, należy słuchać transmisji z wykorzystaniem słuchawek.
***
Oskar Łapeta
.