X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Mouse on Mars w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2019 12:59
Legendarny niemiecki duet przedstawił swoją nową kompozycję opartą na samplach ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia. Koncert odbył się 26 września w Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej i był transmitowany w streamingu na stronie radiowej Dwójki.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: PR2

"Niektórzy nazywają to kakofonią decybeli. Inni – radosnym śpiewem przyszłości. Ale na tym właśnie polega prawo do eksperymentów” - obwieszczał entuzjastycznie lektor w słynnej kronice filmowej z połowy lat 60., poświęconej Studiu Eksperymentalnemu Polskiego Radia. Na fali poststalinowskiej odwilży eksperymentować z dźwiękami chcieli wszyscy: przedwojenni lwowiacy - Zbigniew Wiszniewski, Andrzej Dobrowolski i Bogusław Schaeffer, neurotyczny pionier polskiego minimalizmu Tomasz Sikorski, genialny samouk chłopskiego pochodzenia – Eugeniusz Rudnik, ale też klasycy nowej muzyki norweski i chorwackiej – odpowiednio Arne Nordheim i Dubravko Detoni.


Czarny pokój 1200.jpg
Studio Eksperymentalne PR. Czarny pokój i brak granic

Pionierzy inteligentnej muzyki tanecznej

Po latach od osiągnięć polskich pionierów nowoczesnej produkcji dźwiękowej coraz częściej odwołują się wizjonerzy nowej muzyki elektronicznej, wśród nich - legendarny niemiecki duet Mouse on Mars, współtworzony od 1993 roku przez Andiego Tomę i Jana St. Wermera. W ostatniej dekadzie XX wieku ta dwójka znalazła się – obok takich artystów, jak Aphex Twin, Boards of Canada czy Amon Tobin – wśród pionierów oraz głównych przedstawicieli tzw. inteligentnej muzyki tanecznej. Unikatowe połączenie elementów muzyki popularnej i eksperymentalnej przyniosło zespołowi rozgłos w kręgach daleko wykraczających poza uniwersum muzyki tanecznej.

Nic dziwnego, że duet Mouse on Mars chętnie sięgnął do biblioteki sampli ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia, opublikowane w 2019 roku przez Instytut Adama Mickiewicza oraz firmę Ableton, by stworzyć swój nowy utwór p.t. „Playtime”. Dzieło zabrzmiało po raz pierwszy właśnie w Warszawie na koncercie zorganizowanym przez Instytut Adama Mickiewicza oraz Polskie Radia.


shutterstock konsola 1200.jpg
Bohdan Mazurek. Sekrety eksperymentatora

Biblioteka inspirująca muzyków

Z dźwięków Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia udostępnionych przez Instytut Adama Mickiewicza skorzystało dotychczas ponad 20 tysięcy artystów i producentów muzycznych z całego świata. Wśród nich – Bartosz Weber oraz Aleksandra Grünholz, którzy 26 września dołączyli do Mouse on Mars w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej.

Koncert zorganizował Instytut Adama Mickiewicza i był on wydarzeniem towarzyszącym konferencji Digital Cultures.


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Eugeniusz Rudnik i jego maszyny

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2019 12:21
W "Letniej nocy" słuchaliśmy nowego albumu z utworami cenionego polskiego kompozytora muzyki elektronicznej, zatytułowanej "Maszyny". Płyta została zrealizowana w Studio Eksperymentalnym Polskiego Radia.
rozwiń zwiń