X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

27. Festiwal Musica Polonica Nova 2010 na antenie Dwójki

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2010 16:14
8 - 9 maja 2010, godz. 19:00
Audio

 

Agata Kwiecińska zaprasza na 27. Festiwal Musica Polonica Nova, który po raz pierwszy w swej 48-letniej historii odbywa się nie w lutym, lecz w wiosennym maju, w dniach 8 - 16. Jego organizatorem jest Filharmonia Wrocławska im. Witolda Lutosławskiego przy współpracy Związku Kompozytorów Polskich i Polskiego Radia.

Podczas 12 koncertów wykonanych zostanie ponad 60 utworów autorstwa 45 kompozytorów, zaś 16 kompozycji zabrzmi po raz pierwszy. W nurcie towarzyszącym Festiwalowi znajdą się cztery spotkania dyskusyjne, pokazy filmów eksperymentalnych i prezentacje nagrań historycznych. Zaproponujemy Państwu także możliwość korzystania z dostępnej przez cały czas Festiwalu instalacji dźwiękowej – spaceru dźwiękowego, której części, umieszczone w wybranych miejscach miasta, przenosić będą przechodniów w historyczną brzmieniowość Wrocławia Dźwięki te zapewne niejednokrotnie spowodują wrażenie déja vu…

Podczas Festiwalu zaprezentowane zostaną różne obszary kompozytorskiej twórczości. Wykonanie kilkunastu pieśni masowych z początku lat 50. ma być próbą odpowiedzi na pytanie, czy taki repertuar faktycznie, jako, że dziś uważany za ideologicznie niesłuszny, musi pozostać odsądzony od czci i wiary. Jest on konfrontowany ze swoistą „reanimacją” słynnej Symfonii Pokoju Andrzeja Panufnika z 1951 roku oraz przypomnieniem II Symfonii „Olimpijskiej” Zbigniewa Turskiego, uhonorowanej w 1948 roku złotym medalem w kategorii: sztuka podczas Letniej Olimpiady w Londynie i potępionej podczas Zjazdu Kompozytorów Polskich w Łagowie Lubuskim w roku następnym. A więc… symfonia na medal! Zabrzmi ona 9 maja.

Czy można nićmi (tak, tak… nićmi!) grać na fortepianie? Można! A czy prawdą jest, że w utworze Aleksandra Nowaka odnajdziemy ślad akordu chopinowskiego? Wysłuchajmy koncertu 8 maja! Maraton z sonetami Szekspira, to kontrapunkt różnych estetyk: gęstej u Andrzeja Czajkowskiego, surkonwencjonalnej u Pawła Mykietyna i zanurzonej w elektronice oraz wzbogaconej o warstwę video w cyklu utworów Katarzyny Głowickiej (10.05).

Fortepianowy portret nadwrażliwego minimalisty Tomasza Sikorskiego to zaproszenie do kontemplacji samotności dźwięków, które przenoszą słuchacza w obszar metafizyczny (11.05). Ostatnie dni Festiwalu to prezentacja różnorakich połączeń: muzyki i teatru, muzyki i obrazu, muzyki i ekranu, muzyki i ruchu. Kulminacją tych działań jest polska premiera opery Hanny Kulenty. Dzieło to, które nosi niepokojący tytuł Matka czarnoskrzydłych snów, po raz pierwszy wykonane zostało 15 lat temu w Monachium, osiągając tam wielki sukces. Do wysłuchania opery zapraszamy 16 maja. Dzień wcześniej odbędzie się prawykonanie Suity Andrzeja Krzanowskiego – Chopina akordeonu, którego 20. rocznicę śmierci obchodzimy. Suita to koncertowa wersja sensacyjnej Audycji V - mega-opery multimedialnej z 1977 r.

W przestrzeń dialogu dźwięków i obrazów, tak za sprawą partytur graficznych Romana Haubenstock-Ramatiego, jak i prac polskich plastyków oraz projekcji video, przeniesie nas występ zespołu „Kwartludium” (także 15.05). Puentą Festiwalu będzie prezentacja teatru instrumentalnego z udziałem baleriny, mima, aktora i kameralistów z niemieckiego zespołu „Leitundlause Musiktheater”, która odbędzie się 16 maja. Artyści wykonają kultowe TIS MW2 Bogusława Schaeffera.

Festiwal będzie ekscytował dzień po dniu – zapewniam!
Andrzej Chłopecki, Dyrektor Artystyczny Festiwalu

 

Festiwal na antenie Programu Drugiego:


8 maja, godz. 19.00

Koncert inauguracyjny.

Transmisja z Wrocławskiej Filharmonii im. Witolda Lutosławskiego.

W programie:

Andrzej Panufnik Epitafium katyńskie, Paweł Szymański K. na orkiestrę symfoniczną, Jarosław Mamczarski Genus Computationis – koncert skrzypcowy (prawykonanie), Aleksander Nowak Król Kosmosu znika – koncert na orkiestrę, nici i fortepian (prawykonanie), Włodzimierz Kotoński Róża wiatrów,

Wyk.: Oksana Rapita – fortepian, Szymon Krzeszowiec – skrzypce, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Michał Klauza

Autor: Agata Kwiecińska

W przerwie: Z Andrzejem Chłopeckim – dyrektorem artystycznym festiwalu rozmawia Agata Kwiecińska

9 maja, godz. 17.00

Koncert Polskiej Orkiestry Radiowej pod dyr. Marka Mosia i Chórów "Gaudium" i "Cantilena"

Transmisja z sali koncertowej Radia Wrocław.

W programie:

Radio / Węzeł - instalacja dźwiękowa Macieja Bączyka i Pawła Romańczuka; Andrzej Panufnik Sinfonia Elegiaca, Invocation for Peace na chór a cappella; Zbigniew Turski II Symfonia Olimpijska

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak