X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Pola Dwurnik: jej faceci to prawdziwe zwierzaki...

Ostatnia aktualizacja: 28.06.2012 20:20
Swoim ośmiu byłym chłopakom artystka nałożyła niezwykłe maski. Jest niedźwiedź, groźna czarna mamba, pyszny paw, kondor, świnia.
Pola Dwurnik, Ogród Apolonii (fragm.), 2011, olej na płótnie
Pola Dwurnik, "Ogród Apolonii" (fragm.), 2011, olej na płótnieFoto: mocak.com.pl

W Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie 29 czerwca zostanie otwarta intrygująca wystawa Poli Dwurnik "Erotyczny ogród Apolonii". Cykl obrazów nawiązuje do libretta opery Georga Friedricha Händla "Alcina" (opartej z kolei na "Orlandzie szalonym" Ludovica Ariosta), w której mieszkająca na wyspie czarownica zamienia byłych kochanków w rośliny i zwierzęta. Właśnie pod postacią zwierząt artystka przedstawia swoich kolejnych partnerów i, idąc tropem tej metafory, analizuje związki z nimi.
- Wystawa jest związana z moją przeszłością erotyczną i z miłością, więc ogród wydał mi się właściwą metaforą - mówiła Pola Dwurnik w audycji "Wybieram Dwójkę". Jak napisała artystka w tekście katalogu wystawy, "erotyczna przeszłość to jeden z najcenniejszych i najbardziej strzeżonych skarbów kobiety. Tego sekretu nie dzieli się z rodzicami, przyjaciółkami, rodzeństwem ani nawet - a może zwłaszcza - z mężczyznami. Dlatego nie mogę podać wielu szczegółów dotyczących intymnych związków, które symbolizują zwierzęta na moich obrazach”. Brak detali nie oznacza jednak braku zawoalowanych, ukrytych pod językiem alegorii. - Na wybór takich, a nie innych zwierzęcych postaci miały wpływ zarówno cechy fizyczne, jaki i charakterologiczne moich byłych partnerów - mówiła w Dwójce malarka.
Skąd wybór kondora i niebezpiecznej czarnej mamby? Dlaczego na otwierającym wystawę obrazie, przedstawiającym cała ósemkę, w tle widzimy niewielką postać kobiecą za szybą? Kto mieszka w wymarzonym ogrodzie Apoloni?

Zapraszamy do wysłuchania wywiadu z Polą Dwurnik, z którą rozmawiała Aleksandra Łapkiewicz (wprowadzenie Katarzyny Nowak). 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wymarzony ogród Poli. Mężczyźni zamienieni w zwierzęta

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2012 16:05
Pola Dwurnik maluje ostatnio pełne dzikich zwierząt ogrody. Tworząc malarskie alegorie chce sobie poradzić ze swoimi związkami z przeszłości. "Ogród Apolonii" do obejrzenia niedługo w Krakowie.
rozwiń zwiń