X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Erard czy Pleyel? Odkrywamy historię instrumentów

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2017 13:00
Gościem audycji była Agata Mierzejewska, muzykolożka i kuratorka największej w Polsce cyfrowej kolekcji instrumentów muzycznych, która wprowadziła nas w tajniki instrumentologii.
Audio
  • Erard czy Pleyel? Odkrywamy historię instrumentów (Bita godzina/Dwójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Midiwaves/Shutterstock.com

Pierwszy zachowany w Polsce fortepian stworzył w 1774 r. Ignacy Skurski dla zakonu benedyktynek, a Fryderyk Chopin grał na instrumentach Pleyela, Erarda i Broadwooda. Instrumentologia to jednak nie tylko wiedza o historii instrumentów, ale jest niczym poznanie życia codziennego dla socjologa: może całkowicie zmienić naszą wiedzę o muzyce. No bo czy działalność pianisty Marcina Maseckiego można oderwać od instrumentów, na których gra? O tym rozmawialiśmy w audycji.

***

Tytuł audycji: Bita godzina

Prowadzi: Ewa Szczecińska

Gość: Agata Mierzejewska (muzykolożka)

Data emisji: 13.10.2017

Godzina emisji: 22.30

mz/bch

Zobacz więcej na temat: fortepian muzyka współczesna
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Gest twórcy analogowego ma w sobie coś z ostateczności"

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2017 14:23
- Nagrywając w cyfrze zawsze można cofnąć ruch. Gdy nagrywaliśmy na taśmę, czuło się większą odpowiedzialność, kompozytorzy przychodzili lepiej przygotowani - o atmosferze pracy w legendarnym Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia opowiadała Barbara Okoń-Makowska, jego wieloletnia reżyserka dźwięku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Artur Zagajewski. Między formą, dźwiękiem i arytmetyką

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2017 16:20
- Lubię nieprzewidywalność w muzyce. Często definiuję tylko pewne brzmienia i czekam aż muzyka sama mnie zaskoczy. Jestem przy tym ciekawy, jaki ton wyjdzie na wierzch i jaka ukaże się przy tym barwa – powiedział twórca jednego z najbardziej wyrazistych stylów w polskiej muzyce współczesnej. 
rozwiń zwiń