X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Gajos zdradza swoje tajemnice

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2011 15:50
Za czwartym razem mi się udało, nie wiem skąd ten upór, bo nie odnajduję w sobie takich cech charakteru - tak swoje początki aktorskiej kariery opisuje Janusz Gajos.
Audio
  • Janusz Gajos opowiada o tym dlaczego został aktorem
  • Janusz Gajos mówi o magii teatru i pracy ze studentami Szkoły Filmowej w Łodzi
  • Janusz Gajos opowiada o blaskach i cieniach zawodu aktorskiego, o sile teatru i o swojej pracy w filmie i telewizji
  • Janusz Gajos opowiada o młodzieńczym poszukiwaniu wzorców i o pracy z najwybitniejszymi polskimi reżyserami
  • Janusz Gajos wspomina pracę nad "Zemstą" Andrzeja Wajdy, opowiada też o '"zyskach" dla aktorów z powodu obecności na planie Romana Polańskiego

Janusz Gajos o starcie na studia aktorskie opowiada: - Za czwartym razem mi się udało, nie wiem skąd ten upór, bo nie odnajduję w sobie takich cech charakteru, które by świadczyły o tym, że jestem człowiekiem, który pójdzie do celu za wszelką cenę. Nie określam się jako twardziel. Natomiast w tym jednym wypadku rzeczywiście było coś takiego, co nie pozwalało mi ani na chwilę zboczyć.

Główna rola w serialu "Czterej pancerni i pies" okazała się dla niego zarówno szansą, jak i przekleństwem. Dzielny dowódca załogi "Rudego" 102 był idolem młodszej widowni. Jednocześnie niewyobrażalna popularność serialu powodowała zacieranie się granicy fikcji filmowej i historycznej prawdy, tym samym przynosząc Gajosowi coraz ściślejszą identyfikację z postacią i zawodowy niebyt.

Wizerunek Janka z "Pancernych" Gajos wymienił na woźnego Tureckiego w "Kabarecie Olgi Lipińskiej" - ów drobny cwaniaczek z wąsem, w waciaku i bereciku z "antenką", przez krytykę szybko został określony mianem arcydzieła formy komediowej, zaś do aktora przylgnęła kolejna etykietka. Wspaniałe role, czy znakomite epizody - w stylu tego z "Człowieka z żelaza" Wajdy - nie przebiły się do szerszej publiczności.

Powszechny zachwyt, uznanie i wyzwolenie od "etykietek" przyniosła aktorowi dopiero rola w Teatrze Telewizji, gdy u Kazimierza Kutza zagrał Ödöna von Horvatha w dramacie Christophera Hamptona "Opowieści Hollywoodu" (1987). I posypały się propozycje filmowe, w tym istotna rola Cenzora w głośnym filmie Marczewskiego "Ucieczka z kina 'Wolność'" (1990). Gajos dał się poznać również w nurcie kina komercyjno-rozrywkowego, gdzie grywał gangsterów, oszustów, skorumpowanych policjantów i złodziei ("Ekstradycja", "Egzekutor, "Fuks", "To ja, złodziej"). Za rolę walczącego z nałogiem alkoholika w kameralnym "Żółtym szaliku" (2000) Morgensterna otrzymał nagrodę i uznanie krytyki oraz publiczności. Następnie zmierzył się z postacią uwikłanego w polską rzeczywistość lat 60. Andrzeja Hoffmana w obrazie "Tam i z powrotem" Wojciecha Wójcika (2001), po mistrzowsku przybliżył widzom Cześnika w "Zemście" Wajdy (2002) i brata Zdrówko w magicznym "Jasminum" Jana Jakuba Kolskiego (2006). W 2009 przyznano Gajosowi Honorowego Złotego Anioła za wkład w sztukę aktorską i niezależność twórczą na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Tofifest w Toruniu.

Janusz Gajos opowiada Hannie Szof o tym dlaczego został aktorem, swojej fascynacji teatrem od najmłodszych lat i o drodze do aktorstwa, o magii teatru i pracy z młodymi studentami Szkoły Filmowej w Łodzi. Mówi o blaskach i cieniach zawodu aktorskiego, o sile teatru i o swojej pracy w filmie i telewizji. Wspomina młodzieńcze poszukiwanie wzorców oraz doświadczenia z najwybitniejszymi polskimi reżyserami. Wspomina pracę nad "Zemstą" Andrzeja Wajdy i mówi o "zyskach" dla aktorów z powodu obecności na planie Romana Polańskiego.

Zapraszamy od poniedziałku do piątku o 11.45.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak