Fascynujący trójgłos, ponad epokami. Kwartesencja w studiu Polskiego Radia

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2025 21:09
Przed nami 21. Kwartesencja, a na początek trzy kompozycje - jeden rezonans. W poniedziałek 13 października w Studiu Koncertowym Polskiego Radia podczas pierwszego wieczoru festiwalu zabrzmi muzyka Joseph Haydna - mistrza formy, klarowności i precyzji, Valentyna Silvestrova - poety wspomnień, ciszy z Ukrainy, i Pēterisa Vasksa - duchowego głosu Łotwy i współczesnego niepokoju.
21. Kwartesencja rozpocznie się 13 października 2025 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego.
21. Kwartesencja rozpocznie się 13 października 2025 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego.Foto: Kwartesencja

Razem tworzą fascynujący trójgłos, ponad epokami, ponad językami, który zabierze nas w niewygodną podróż napięcia, nostalgii, trudnych wspomnień, lecz... zmierzającą w stronę światła, spokoju i pojednania. Ukojenia.

Na środowy wieczór festiwalu Royal String Quartet zaprasza wybitnych gości: Jakuba Jakowicza -  cenionego skrzypka o międzynarodowej karierze solowej i kameralnej, laureata wielu prestiżowych konkursów oraz Łukasza Chrzęszczyka - pianistę znanego z wirtuozerii, subtelnej ekspresji i licznych nagrań płytowych.

Ich spotkanie z kwartetem to okazja do wyjątkowego połączenia doświadczenia, muzykalności i pasji w kameralnym dialogu. O szczegółach programu rozmawialiśmy z Izabelą Szałaj-Zimak, pierwszą skrzypaczką RSQ.

Ponadto w audycji:

  • relacja z XIX Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina,
  • konkurs wiedzy o Fryderyku Chopinie i jego twórczości: "Chopin? Coś słyszałem",
  • Noc Księgarń,
  • rekomendacje kulturalne.

*** 

Na audycję "Poranek Dwójki" w poniedziałek (13.10) w godz. 6.00-9.00 zaprosił Jakub Jamrozek.

Czytaj także

O.N.E i ich "Well, actually…", czyli jazz na pograniczu tradycji i improwizacji

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2025 12:53
W najnowszym albumie "Well, actually…" żeński kwartet jazzowy O.N.E łączy nowoczesność z tradycją, liryzm z humorem, a ścisłą strukturę z improwizacyjną swobodą. Stawiają pytanie, czy muzyka może być jednocześnie poruszająca i zabawna, szczera i zadziorna, zakorzeniona, a zarazem wolna. O.N.E zdaje się na to odpowiadać: "Cóż, właściwie…".
rozwiń zwiń