X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Łysa śpiewaczka" urodziła teatr absurdu

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2012 08:45
Eugene Ionesco zadebiutował w teatrze i został... wygwizdany a także ostro skrytykowany. Dopiero premiery następnych sztuk - "Lekcji", Krzesła", "Nosorożca" - spotkały się ze zrozumieniem i uznaniem odbiorców.
Łysa śpiewaczka urodziła teatr absurdu
Foto: Glow Images/East News

Przez krytyków został okrzyknięty reprezentantem awangardy lat pięćdziesiątych, ale sam nie uważał się za  przedstawiciela teatru absurdu. Dwa obsesyjne zagadnienia jego twórczości to życie i śmierć. Sztuki Ionesco traktują o samotności człowieka, o niemożności porozumienia się, o zanurzeniu się w magmie słów, która zabija naszą indywidualność...

Emisję słuchowiska poprzedzi rozmowa Iwony Malinowskiej z historykiem teatru,  prof. dr hab. Eleonorą Udalską na temat specyfiki twórczości Eugene Ionesco. Pod koniec listopada minęła setna rocznica urodzin tego prozaika i dramaturga.

Wieczór ze słuchowiskiem: Eugene Ionesco :"Łysa śpiewaczka" - realizacja radiowa z 1981 roku w przekładzie Jerzego Lisowskiego, adaptacji Tadeusza Lipszyca i reżyserii Julisza Owidzkiego. Występują: Gabriela Kownacka, Marek Walczewski, Krzysztof Kumor, Krzysztof Kołbasiuk, Ewa Milde, Janina Nowicka, Ludwik Pak.

15 grudnia (sobota), godz. 22.00

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Logika absurdu

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2010 14:42
Teatr absurdu sam w sobie nie jest absurdalny, zajmuje się demaskowaniem życiowych niedorzeczności i robi to z chirurgiczną precyzją.
rozwiń zwiń

Czytaj także

W absurdalnym świecie Ionesco

Ostatnia aktualizacja: 21.04.2011 11:04
- To życie jest groteskowe i absurdalne, a Ionesco umiejętnie wydobywa z rzeczywistości to, co w niej i tak jest zawarte - mówi reżyser Grzegorz Bral, który w Teatrze Studio przygotował spektakl "Ćwiczenia z Ionesco".
rozwiń zwiń