X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Kto najlepiej wykonał "Opowieści Hoffmanna" Offenbacha?

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2019 15:05
Sędziowie "Płytowego Trybunału Dwójki" wybrali album z najlepszą interpretacją opery fantastycznej w 5 aktach (lub w 3 aktach z prologiem i epilogiem) Jacques'a Offenbacha. 
Audio
  • "Opowieści Hoffmanna" Offenbacha przed Płytowym Trybunałem (Kto słucha, nie błądzi/Dwójka)
Jacques Offenbach
Jacques OffenbachFoto: Félix Nadar/domena publiczna

Wykonania operowego dzieła oceniało jury w składzieDorota KozińskaPiotr KamińskiKacper Miklaszewski.

Podwójne miejsce pierwsze:

Plácido Domingo – tenor (Hoffmann), Gabriel Bacquier – baryton (Lindorf, Coppelius, Doktor Miracle, Dapertutto), Joan Sutherland – sopran (Olimpia, Antonia, Giulietta, Stella), Huguette Tourangeau – mezzosopran (Muza, Niklausse), Chór i Orkiestra Szwajcarii Romańskiej, dyr. Richard Bonynge (Decca LP 1972/CD 1986)
(wersja: Richarda Bonynge’a)

Roberto Alagna – tenor (Hoffmann), José van Dam – bas-batyton (Lindorf, Coppelius, Doktor Miracle, Dapertutto), Natalie Dessay – sopran (Olimpia), Leontina Vaduva – sopran (Antonia), Giulietta – sopran (Sumi Jo), Catherine Dubosc – sopran (Muza, Nicklausse), Chór i Orkiestra Opery w Lyonie, dyr. Kent Nagano (nagranie: 1994-96, Opera w Lyonie; 3 CD Erato 1996)
(wersja: Michael Kayne)

Pozostałe nagrania:

Raoul Jobin – tenor (Hoffmann), Roger Bourdin – baryton (Doktor Miracle), Renée Doria – sopran (Olimpia), Vina Bovy – sopran (Giulietta),  Geori Georgette Boué – sopran (Antonia), Fanély Revoil sopran (Nicklausse), Renee Faure – (Muza), Głos Matki Antonii – Simone Borghese, Chór i  Orkiestra Opery Komicznej w Paryżu, dyr. André Cluytens (nagranie: 11-16 marca 1948; Opera Komiczna w Paryżu”; LP Columbia 1948/CD Naxos 2002)

Plácido Domingo – tenor (Hoffmann), José van Dam – bas-baryton (Lindorf, Coppelius, Doktor Miracle, Dapertutto), Catherine Malfitano – sopran (Olimpia, Antonia, Giulietta, Stella), Ann Murray – mezzosopran (Muza, Niklausse), Konzertvereinigung Wiener Staatsopernchor, Wiener Philharmoniker, dyr. James Levine (nagranie: 6.08.1981, Festiwal w Salzburgu; 3 CD ORFEO 2009 - reżyseria Jean-Pierre Ponelle, (wersja: Fritza Oesera)

Neil Shicoff – tenor (Hoffmann), José van Dam – bas-batyton (Lindorf, Coppelius, Doktor Miracle, Dapertutto), Luciana Serra – sopran (Olimpia), Rosalind Plowright – sopran (Antonia), Jessey Norman – sopran (Giulietta), Ann Murray – mezzosopran (Muza, Niklausse), Chór i Orkiestra  La Monnaie w Brukseli, dyr. Sylvian Cambreling (nagranie: 1988, Palais des Beaux-Arts, Bruksela; 3 CD EMI 1988) (wersja: Fritza Oesera)

Francesco Araiza – tenor (Hoffmann), Samuel Ramey – bas (Lindorf, Coppelius, Doktor Miracle, Dapertutto), Eva Lind – sopran (Olimpia), Jessey Norman - sopran (Antonia), Cheryl Studer – sopran (Giulietta), Anne Sofie von Otter – mezzosopran (Muza, Niklausse), Chór Radia w Lipsku, Staatskapelle Dresden, dyr. Jeffrey Tate (nagranie: Drezno 1987, 1988, 1989; 3 CD Philips/Decca 1992) (wersja: Michael Kayne)

***

Plan słuchania wyglądał następująco:

Runda I
(Prolog): Hoffmann/Nathanaël/Chór: Quant aux traits, aux traits de sa figure…

Runda II
(akt I, akt Olimpii): Olimpia: Les oiseaux dans la charmille

Runda III:
(akt III, akt Giulietty): Głos, Giulietta, Chór: Belle nuit, ô nuit d’amour (Barcarolle)

Finał
(akt II): Miracle, Głos, Antonia. Trio z Matką. „Ta mère? Oses-tu l’invoquer?


***

Tytuł audycji: Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki

Prowadzi: Jacek Hawryluk

Data emisji: 15.06.2019

Godzina emisji: 17.00

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak