U źródeł średniowiecznej polifonii

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2013 21:30
Jak mogła brzmień muzyka w czasach słynnej wojny stuletniej? Takie pytanie stawiają sobie muzycy włoskiej grupy La Fonta Musica z Pawi specjalizujący się w interpretacjach muzyki późnego średniowiecza.
La Fonte Musica
La Fonte MusicaFoto: materiały promocyjne

Nazwa zespołu założonego przez Michela Pasottiego nawiązuje do średniowiecznego motywu fontanny, pojawiającego się w wierszach jako symbol życia i przyjemności, siedziba muzyki i Muz. W przypadku La Fonte Musica chodzi też o podróż do źródeł europejskiej muzyki. Na repertuar grupy składają się interpretacje utworów z XIV i XV wieku.
W retransmisji koncertu z 27 stycznia 2013, który odbył się wiedeńskiej sali Konzerthaus w ramach festiwalu Resonanzen, usłyszymy:
Jacopo da Bologna Sì come al canto 
Maestro Piero Sì com'al canto
Frater Bartolino da Padua Strinçe la man

Don Paolo da Firenze Non più 'nfelice

Anonymus Tre fontane
Philippe de Vitry Garrit Gallus/In Nova Fert
Guillaume de Machaut Phyton, le mervilleus serpent, Solage, Calextone qui fut
Antonio Zacara da Teramo Je suis navvré tan fort
Anonim utwór instrumentalny z Codexu Faenza (117)
Filipoctus de Caserta Par le grant senz
Niccolò da Perugia Qual perseguita

Jacopo da Bologna Non al suo amante
Anonim Instrumentale Diminution des Madrigals «Un fior gentil» von Antonio Zacara da Teramo
Matteo da Perugia Già da rete d'amor

Jacopo da Bologna Fenice fù e vissi
Francesco Landini Sì dolce non sonò

 

Na koncert zaprasza Klaudia Baranowska.
8 maja (środa), godz. 19.00.

Zobacz więcej na temat: MUZYKA