X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Drach" Szczepana Twardocha w świecie opery

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2019 16:59
W audycji wysłuchaliśmy dramatu muzycznego Aleksandra Nowaka "Drach. Dramma per musica" do libretta według prozy Szczepana Twardocha. Wśród wykonawców m.in. Joanna Freszel.
Joanna Freszel i Sebastian Szumski podczas premiery Drach. Dramma per musica  w tyskiej Mediatece
Joanna Freszel i Sebastian Szumski podczas premiery "Drach. Dramma per musica" w tyskiej MediateceFoto: Paweł Stelmach/materiały prasowe Auksodrone

Marek Moś 1200.jpg
Marek Moś: "Auksodrone" to trzy niezwykłe, kompaktowe dni

Prawykonanie tego trzyaktowego dzieła odbyło się w tyskiej Mediatece w ramach tegorocznego festiwalu Auksodrone, a podzielone zostało na trzy dni: od 4 do 6 października, każdego dnia jeden akt.

- Rozumiem "Dracha" jako odniesienie się do bardzo istotnych wątków osobistych u Szczepana Twardocha, natomiast dla mnie to jest temat dużo szerszy, niż sam Śląsk - opowiadał w Dwójce Aleksander Nowak, jeden z najwybitniejszych kompozytorów swojego pokolenia.

Utwór przeznaczony jest na 3 głosy solowe, klawesyn i orkiestrę smyczkową. Akcja książki Twardocha dzieje się na Śląsku w XX wieku, w wersji operowej maksymalnie podkreślono wartości uniwersalne.

Aleksander Nowak, ur. 1979 w Gliwicach, jest autorem cenionych dzieł operowych: "Sudden Rain" (2008), "Space opera" (2014),  i "Ahat-ili – siostra bogów" (2018) – ta ostatnia opera do libretta noblistki, Olgi Tokarczuk wg  jej prozy "Anna Inn w grobowcach świata". Rok temu po premierze "Ahat ili –siostry bogów" kompozytor wraz z Noblistką byli gośćmi Dwójki w audycji "Bita godzina", gdzie opowiadali o pracy nad tym dziełem.

Program:

Aleksander Nowak Drach. Dramma per musica do libretta wg prozy Szczepana Twardocha

wyk. Joanna Freszel – sopran, Jan Jakub Monowid – kontratenor, Sebastian Szumski – bas-baryton, orkiestra kameralna miasta Tychy "Aukso", Marcin Świątkiewicz – klawesyn, dyr. Marek Moś

***

Tytuł audycji: Opera pod gwiazdami 

Prowadziła: Ewa Szczecińska

Data emisji: 12.10.2019

Godzina emisji: 20.30

pg/am

Zobacz więcej na temat: opera Szczepan Twardoch
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Andrzej Dobber: wielkość Didura to jego naturalny śpiew

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2019 16:54
- To był jeden z najlepszych basów. Adam Didur dysponował świetną techniką śpiewu. W jego głosie nie słychać żadnej maniery, a w jego czasach o przyjęcie takiej, czy innej było niezwykle łatwo. On śpiewał naturalnie i to świadczy o jego wielkości - mówił w Dwójce światowej sławy baryton.
rozwiń zwiń