Gdy biuro podróży nie wywiązuje się z umowy Kupujemy wycieczkę i jesteśmy przekonani, że na miejscu zastaniemy hotel i widoki jak na zdjęciach w folderze biura podróży. Ale nie bądźmy naiwni, w hotelu są przecież pokoje, których okna nie wychodzą na ocean i palmy. Jakie prawa nam przysługują, gdy biuro podróży nie wywiąże się z umowy? O tym w "Czterech porach roku" mówił Marek Stachowski, radca prawny. Zobacz więcej na temat: Bogdan Sawicki wakacje Ferie zimowe wycieczka reklamacja biuro podróży turystyka
Nietrafiony prezent świąteczny? Zobacz, jak go zwrócić Książki, skarpetki, świąteczny sweter, kubek czy perfumy to najpopularniejsze prezenty pod choinkę. Choć każdy z nas lubi dostawać upominki, to jednak nie zawsze otrzymujemy to, co nam się podoba. Niestety Mikołaj też nie zawsze przyjmie zwrot, nietrafionego podarunku. Co w takim razie możemy zrobić z niechcianym upominkiem? Zobacz więcej na temat: prezenty prawa konsumenta reklamacja Elżbieta Szczerbak
Zwrot i reklamacja prezentów Mikołaj z workiem prezentów już praktycznie puka do naszych drzwi. Problem z tym, że niektóre z tych prezentów mogą okazać się nietrafione. Czy jest możliwość ich zwrotu lub reklamacji i jak to zrobić? Zobacz więcej na temat: prawo Anna Grabowska sprzedaż internet reklamacja zwrot towaru porady prawne w Jedynce STYL ŻYCIA
Ile wydajemy na jedzenie poza domem? Polacy na jedzenie w punktach gastronomicznych wydali w 2017 r. średnio 98 zł miesięcznie. To najwyższy wynik od 9 lat, wynika z raportu GfK. Zobacz więcej na temat: restauracja reklamacja żywność Dominik Olędzki
Spór konsumencki czy sprawa kryminalna? Gdy zakupiony przez nas produkt lub usługa nie są takie, jak być powinny, przychodzą nam z pomocą Federacja Konsumentów, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Rzecznik Finansowy, Inspekcja Handlowa itp. Zdarzają się też sytuacje kiedy to nie wystarcza. O tym, w jakich sytuacjach powinniśmy zgłosić sprawę na policję czy do prokuratury, mówił w Pogotowiu Konsumenckim mec. Andrzej Bućko, ekspert ds. prawa konsumenckiego. Zobacz więcej na temat: konsument prawo zakupy reklamacja
Powakacyjne reklamacje. To trzeba wiedzieć Wraz z końcem sezonu letniego lawinowo rośnie liczba skarg od konsumentów, którzy informują o opóźnionych i odwołanych lotach, zagubionym bagażu, niewłaściwie zorganizowanej wycieczce, czy problemach z wynajęciem samochodu. Jakie mamy prawa, co, kiedy i na jakich zasadach można reklamować ? W audycji Pogotowie Konsumenckie mówili o tym Małgorzata Cieloch (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) i Karol Muż (Europejskie Centrum Konsumenckie). Zobacz więcej na temat: turystyka podróże wakacje reklamacja
Nieudaną wizytę u fryzjera też można reklamować Tak jak w przypadku różnego rodzaju produktów - tak przy usługach - nam konsumentom przysługują różne prawa. Jeżeli dana usługa nie została wykonana należycie, to możemy ją reklamować, mówi w Polskim Radiu 24 Paulina Rutkowska, prawniczka specjalizująca się w prawach konsumenta. Zobacz więcej na temat: reklamacja usługi Dominik Olędzki Elżbieta Szczerbak
Usługę kosmetyczną czy fryzjerską też można reklamować Klient może złożyć reklamację na źle wykonane usługi fryzjerskie czy kosmetyczne – przypomina Katarzyna Chwesiuk, prawnik z Federacji Konsumentów. Tak zawarte umowy to umowy o dzieło. Można się domagać obniżenia ceny, zwrotu pieniędzy, a przy poważnej wadzie także odszkodowania. Choć polskie prawo nie przewiduje zadośćuczynienia za szkody majątkowe, to istnieje możliwość ubiegania się o rekompensatę finansową za cierpienia psychiczne. Zobacz więcej na temat: reklamacja fryzjer prawa konsumenta
Na co uważać przy zmianie dostawcy prądu? Już tysiące gospodarstw domowych zmieniło w Polsce dostawców energii elektrycznej. Jak to zrobić, aby nie stracić, i nie dać się nabrać sprytnym, albo nieuczciwym akwizytorom, o tym w Pogotowiu Konsumenckim na antenie Polskiego Radia. Zobacz więcej na temat: energia elektryczna gaz prąd prawa konsumenta Justyna Golonko Dominik Olędzki reklamacja UOKiK
Nieudaną imprezę sylwestrową też można reklamować Warto jednak, wcześniej z organizatorem wydarzenia ustalić warunki lub spisać umowę, która może ułatwić dochodzenie roszczeń w przypadku zawodu zabawą. Mówi Katarzyna Chwesiuk Prawnik Federacji Konsumentów. Zobacz więcej na temat: reklamacja sylwester Błażej Prośniewski Elżbieta Mamos
Nietrafiony prezent świąteczny? Zobacz, jak go zwrócić W sklepach ruszyły poświąteczne wyprzedaże, a tymczasem wiele osób zastanawia się, co zrobić z nie do końca udanym prezentem świątecznym. Te kilka dni przed Nowym Rokiem to czas, kiedy zdecydowanie częściej i chętniej korzystamy z naszych praw do zwrotu zakupów. Zobacz więcej na temat: zwrot towaru reklamacja UOKiK prawa konsumenta Dominik Olędzki
Przed świętami warto sprawdzać etykiety żywności W natłoku przedświątecznych zakupów często nie mamy czasu albo siły, żeby czytać etykiety na produktach żywnościowych. A to duży błąd, mówi w „Pogotowiu konsumenckim” Grzegorz Hudzik, zastępca Głównego Inspektora Sanitarnego. Zobacz więcej na temat: żywność reklamacja UOKiK Sylwia Zadrożna Elżbieta Szczerbak
„Promocje przedświąteczne nie uprawniają do odbierania praw konsumenckich” Jak wyglądają zwroty towarów w wypadku zakupów stacjonarnych i online? Na jakie zapisy umów i gwarancji uważać? Na te pytania starał się odpowiedzieć gość audycji Pogotowie Konsumenckie Andrzej Bućko, wiceprezes Federacji Konsumentów. Zobacz więcej na temat: zakupy sklepy reklamacja zakupy w internecie sklep internetowy
Jak składać reklamacje usług finansowych - Jeżeli uważamy, że usługa finansowa świadczona jest w sposób nieprawidłowy, wówczas klientowi przysługuje prawo do reklamacji. Z kolei na podmiocie rynku finansowego ciąży obowiązek, by na taką reklamację odpowiedzieć w ciągu 30 dni – powiedział gość Pogotowia Konsumenckiego Bartosz Wyżykowski z Biura Rzecznika Finansowego. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 finanse reklamacja banki
"Czarny piątek", czyli wyprzedażowe szaleństwo "Czarny piątek", tzw. Black Friday, to dzień, w którym rozpoczyna się sezon zakupów przed Świętami Bożego Narodzenia. W tym okresie wiele sklepów, które czynne są często w dodatkowych godzinach, oferuje zniżki i specjalne okazje. O tym, czy konsumenci - kupując towar w promocji - zachowują swoje prawa, mówiły w Pogotowiu Konsumenckim Małgorzata Cieloch (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) i Katarzyna Słupek (Europejskie Centrum Konsumenckie). Zobacz więcej na temat: handel sklep UOKiK reklamacja konsument
Jak kupować i reklamować żywność Produkty spożywcze kupowane w sklepach, na bazarach, straganach, przez internet czy w restauracjach nie zawsze są zgodne z tym, co przedstawiają umieszczone na nich etykiety. O tym, jak kupować i w razie potrzeby reklamować żywność, mówili w programie Pogotowie Konsumenckie Renata Jezierska (Inspekcja Handlowa w Warszawie), Aleksandra Frączek (Federacja Konsumentów) i Jakub Korczak (zawodowy kucharz). Zobacz więcej na temat: gastronomia jedzenie konsument reklamacja zdrowie
Pogotowie Konsumenckie: zakupy tradycyjne Jakie prawa ma konsument w sklepie i zakładzie usługowym? Jak składać reklamacje? Co to jest rękojmia? Na m.in. te pytania odpowiadała w audycji Pogotowie Konsumenckie Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA handel konsument pieniądze reklamacja UOKiK
Jak reklamować wakacje? Zapytaj eksperta! Wróciłeś z nieudanych wakacji i nie wiesz, jak je zareklamować i odzyskać pieniądze? A może urlop dopiero przed Tobą i chcesz poznać swoje prawa? Zadaj pytanie ekspertowi! Zobacz więcej na temat: konsument reklamacja wakacje