X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Orzeł w koronie, czyli patriotyzm w popkulturze

Ostatnia aktualizacja: 03.05.2016 15:30
- W powielaniu symboli narodowych na przedmiotach użytkowych sugerowałabym rozsądek. Należy zwracać uwagę w jakim kontekście one wystąpią, z czym będą połączone - mówi Magdalena Lara, studentka Akademii Sztuk Pięknych.
Audio
  • Flaga państwowa i godło - jak symbole narodowe wykorzystywać w sztuce i popkulturze? (Się mówi/Czwórka)
Kolekcja Roberta Kupisza, którą projektant zaprezentował w 2011 roku, inspirowana była polskimi symbolami narodowymi
Kolekcja Roberta Kupisza, którą projektant zaprezentował w 2011 roku, inspirowana była polskimi symbolami narodowymiFoto: PAP/Stach Leszczyński

Przenikanie symboli narodowych do kultury popularnej nie jest polską specyfiką, choć ma u nas swoisty wymiar. - Są to sklepy z odzieżą patriotyczną, w których znajdziemy rzeczy opatrzone symboliką z jednej strony wskazującą na nasza przynależność narodową, z drugiej na ideologiczną - tłumaczy prof. Mirosław Pęczak. - I tak jak kiedyś dominowały tam symbole związane z Powstaniem Warszawskim, dziś są to znaki identyfikowane z Żołnierzami Wyklętymi.

Czy flaga i godło powinny być specjalnie chronione, a może nie powinniśmy się obruszać na cytowanie symboli narodowych w popkulturze? Jak robić to mądrze i ze smakiem - o tym m.in. rozmawiamy z naszymi gośćmi.

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadzi: Piotr Firan

Przygotowała: Justyna Tylczyńska

Goście: prof. Mirosław Pęczak (kulturoznawca), Magdalena Lara (studentka ASP), Andrzej-Ludwik Włoszczyński (projektant)

Data emisji: 3.05.2016

Godzina emisji: 14.00

kul/ei

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kim jest młody Polak?

Ostatnia aktualizacja: 10.11.2014 19:30
Narodowe Święto Niepodległości to doskonały czas, by porozmawiać o tym, jakimi postawami wykazuje się i jakim człowiekiem jest współczesny Polak.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Patriotyzm pokoju. Jak go pielęgnować?

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2015 16:48
Czy lokalne działania społeczne, ekologiczne i kulturalne pomogą nam wypracować nowy model patriotyzmu? A może nie ma potrzeby szukać nowych definicji, lecz pielęgnować tradycję?
rozwiń zwiń