Polski YouTube - nowe trendy. "Youtuberzy to celebryci i rockstary"

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2015 14:03
- Youtuberzy to dziś liderzy opinii, którzy mają realną władzę, szczególnie wśród młodych odbiorców - mówi Konrad Jerin. - To gwiazdy takiego kalibru, że chcemy oglądać ich prywatne reality shows.
Audio
  • Czym jest YouTubers React i jak kreować swój wizerunek w sieci, by zostać internetowym celebrytą? - mówi Konrad Jerin (Czwórka/Tędy po trendy)
To, jak youtuberzy prezentują się w sieci wcale nie musi być zgodne z tym, jak żyją i wyglądają w realu
To, jak youtuberzy prezentują się w sieci wcale nie musi być zgodne z tym, jak żyją i wyglądają w realuFoto: Glow Images/East News

Jak przyznaje Jerin, w wielu filmach polskich i zagranicznych gwiazd internetu wcale nie ma treści. Chłopcy grają w gry komputerowe, żartują, a dziewczęta się malują - ot, wszystko. Ale, zdaniem eksperta, by zostać gwiazdą sieci, trzeba umieć to robić z urokiem i charyzmą. - Youtuberzy zdają sobie sprawę z tego, że są już celebrytami i świadomie prowadzą swoje internetowe wizerunki - odpowiadają na komentarze, organizują spotkania w realu - mówi ekspert.

Gość Czwórki porównał poziom amatorskich filmików na kanale YT do tego, co widzimy w telewizyjnych serialach i zdradził, gdzie leży klucz do tworzenia popularnej treści w sieci. Wytłumaczył też, na czym polega YouTubers React.

***

Tytuł audycji: Tędy po trendy

Prowadzą: Aleksandra Jasińska, Kamil Jasieński

Gość: Konrad Jerin (redaktor naczelny serwisu fpiec.pl)

Data emisji: 07.03.2015

Godzina emisji: 11.00

(kd, pg)