Planszówkowe podziemie. Jak tworzy się gry?

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2017 10:29
- Wśród autorów gier sporo jest programistów i wiele osób mówi, że tworzenie gier to matematyka. Ale ja jestem humanistą i stanowię zaprzeczenie tej tezy. Można projektować intuicyjnie, skupiać się na fabule - opowiadał Filipi Miłuński, projektant gier i założyciel Monsoon Group.
Audio
  • Filip Miłuński opowiada o projektowaniu gier planszowych i działalności Monsoon Group (Pierwsze słyszę/Czwórka)
O dobrych grach planszowych i karcianych rozmawialiśmy w Czwórce
O dobrych grach planszowych i karcianych rozmawialiśmy w Czwórce Foto: Pixabay.com/Public Domain/Tookapic

Filip Miłuński Gdy siadamy do pierwszego prototypu danej gry, dla autora to zawsze ważna chwila i wielkie emocje. Ma się bowiem okazać, czy tygodnie bądź miesiące pracy naprawdę miały jakiś sens

Grupa Monsoon to ludzie, którzy… grają w nieistnijące jeszcze planszówki. Wszystko zaczęło się dziewięć lat temu, a - jak przekonuje Filip Miłuński - pomysł był tak prosty, że działa do dziś. - Wówczas projektowałem grę "Mali Powstańcy" i pojawił się problem, bo nie miałem z kim w nią zagrać. Skrzyknąłem innych projektantów, którzy też poszukiwali testerów do swoich projektów i na zasadzie wzajemnej pomocy zaczęliśmy się spotykać - wspominał Filip Miłuński. Opowiadał także, co trzeba umieć, i w jaki sposób myśleć, by potrafić zaprojektować planszówkę. - Gra nie jest tylko matematyką, jest doświadczeniem. Dziedziną interdyscyplinarną, której nikt - choć są różnego typu pokrewne zajęcia - nie uczy na żadnej uczelni. Do wszystkiego trzeba dojść samemu. Projektujemy wiec jakieś "ramy", w których ludzie mogą wejść w interakcje ze sobą nawzajem - tłumaczył gość Kamila Jasieńskiego.

Jak projektuje się planszówki, skąd ich twórcy czerpią inspiracje? Gdzie jeszcze, poza Monsoon Group, można spotkać projektantów gier i jak promuje się nowe wydawnictwa planszowe? Zapraszamy do wysłuchania nagrania całej rozmowy.

***

Tytuł audycji: "Pierwsze Słyszę"

Prowadzący: Kamil Jasieński

Gość: Filip Miłuński (projektant gier planszowych, załozyciel Monsoon Group)

Data emisji: 23.01.2017

Godzina emisji: 8.10

kd/mg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak